طراحی وب سایت و اپلیکیشن موبایل

طراحی وب سایت و اپلیکیشن موبایل

شرکت نوپرداز بصورت تخصصی در زمینه طراحی وب سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی، سئو، طراحی سایت های اختصاصی فعالیت می نماید. مفتخریم که بهترین کیفیت و خدمات خود را ارائه دهیم.
طراحی وب سایت و اپلیکیشن موبایل

طراحی وب سایت و اپلیکیشن موبایل

شرکت نوپرداز بصورت تخصصی در زمینه طراحی وب سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی، سئو، طراحی سایت های اختصاصی فعالیت می نماید. مفتخریم که بهترین کیفیت و خدمات خود را ارائه دهیم.

نکات طراحی وب سایت چند زبانه

ارائه مطالب وب سایت در چندین زبان مختلف لایه های پیچیده جدیدی را به سایت شما اضافه خواهد کرد. اولین مانع شما ترجمه مقالات خواهد بود. طراحی وب سایت چند زبانه واقعا کار دشواری است. برای کمک به شما در این زمینه، من قصد دارم تا برخی نکات را ارائه دهم و برخی از تجارب خود را برای طراحی سایت های چند زبانه به اشتراک بگذارم.

ترجمه را دریافت کنید

اولین نکته عملا مربوط به طراحی وب سایت نیست، اما اهمیتی ندارد. هنگامی که محتوا شما در چندین زبان ارائه می شود بهتر است که به نرم افزار های ترجمه اعتماد نکنید. اشتباه نگیرید، ابزارهایی مانند Google Translate وجود دارند که استفاده از آن ها در طراحی وب سایت راحت است و هر روز در حال بهبود بیشتری هستند. اما دقت متن ترجمه شده اهمیت بسیار زیادی دارد.

مترجم گوگل 

همین دلیلی مناسب برای استخدام یک مترجم برای وب سایت می باشد. استفاده از سرویس های پولی و سیستم های ترجمه محور هم خوب است اما انسان ها دانش بهتری از نرم افزار ها  در این زمینه دارند.

استفاده از گزینه زبان های وب سایت

استفاده از یک وب سایت چند زبانه بدون داشتن توانایی برای تغییر زبان آن بی فایده است. اغلب در طراحی وب سایت های چند زبانه از یک منو کشویی استفاده می کنند که در سمت راست صفحه قرار می گیرند (برای محتوا از سمت راست به چپ گوشه سمت راست مناسب تر است).

گزینه های زبان در طراحی وب سایت 

پرچم ها

پرچم ها اغلب برای نشان دادن یک زبان استفاده می شوند. با این حال، من خیلی با استفاده از پرچم ها موافق نیستم و دلایل خود را در زیر لیست کرده ام:

  • پرچم ها نشان دهنده کشورها هستند، نه زبان ها
  • یک کشور می تواند بیش از یک زبان رسمی داشته باشد.
  • یک زبان را می توان در بیش از یک کشور صحبت کرد.
  • بازدیدکنندگان ممکن است پرچم (به دلیل اندازه آیکون) را شناسایی نکنند و یا ممکن است یک پرچم با پرچم های مشابه اشتباه گرفته شود.

برای مثال:

 پرچم ها 

بهتر است از ترتیب حروف الفبا برای انتخاب زبان ها استفاده نمایید. می توانید از نوار کناری ویکی پدیا برای درک بهتر و الهام گرفتن استفاده نمایید.

ریدایرکت کردن

در طراحی برخی از وب سایت ها هنگامی که زبان تغییر می کند، کاربران را به صفحه اصلی هدایت می کنند. این می تواند گیج کننده باشد، زیرا پس از آن کاربران باید دوباره صفحه را پیدا کنند. برای حفظ رضایت بازدید کنندگان خود، آنها را به همان صفحه (ترجمه شده) انتقال دهید.

تشخیص دادن زبان پیش فرض سایت

آیا می خواهید یک زبان پیش فرض برای بازدیدکنندگانی که اولین بار وارد وب سایت شما می شوند تنظیم شود؟ در حقیقت این امکان وجود دارد که زبان کاربر را تشخیص دهید و به طور خودکار صفحه برای زبان مورد نظر کاربر نمایش دهید.

Encoding و فونت ها

محتوای شما باید قابل خواندن باشد، بنابراین مطمئن شوید که Encoding در هدر سایت به درستی و به صورت زیر تنظیم شده است:

<meta charset="utf-8">

سپس فونت های واقعی را در نظر بگیرید: فونت وب سایت شما باید با تمام زبان هایی که پشتیبانی می کنید، مخصوصا با زبان های غیر لاتین سازگار باشد. این به این معنی است که فونت مورد استفاده باید حاوی تمام کاراکتر ها و حروف الفبا باشد که شما به طور معمول نیاز دارید. بعضی از زبان ها شامل صدها کاراکتر می شوند و فونت ها را بسیار سنگین میکنند. در نتیجه، گروههای کاراکتری را که در فایلها وجود دارد تصحیح کنید.

چندین وبسایت وجود دارد که فونتهای غیر لاتین را ارائه می دهند، مانند typebank.co.jp.

راست چین و چپ چین بودن وب سایت

این چیزی است که شما ممکن است از آن آگاه نباشید: زبان مسیری ندارد، اما اسکریپتی که در آن نوشته شده است چرا! به عنوان مثال، آذری (که توسط مردم آذربایجان صحبت می شود) را می توان با استفاده از اسکریپت های لاتین یا سیریلیک، به صورت LTR (چپ به راست) نوشت. به جای آن می توانید برای آن اسکریپت عربی بنویسید، در این صورت RTL (راست به چپ) نوشته می شود.

دایرکشن وب سایت 

اکثر زبان ها از اسکریپت هایی استفاده می کنند که از چپ به راست قابلیت خواندن دارند. این موارد سبب تغییر طرح کلی وب سایت می شود. متن، تصاویر، ناوبری، ستون های فرعی، دکمه ها، منقطع ها، نوارهای پیمایش ... همه باید چپ چین یا راست چین شوند.

برای محتوا، جهت متن را "dir = rtl" مشخص کنید. این ویژگی توسط تمام مرورگرهای اصلی پشتیبانی می شود. در اینجا یک مثال HTML است:

یا با استفاده از css:

هنگام طراحی وب سایت چند زبانه چندین نکته دیگر هم وجود دارند که بایستی در نظر گرفته شوند. 

تاریخ
هر کشوری از یک فرمت تاریخ مشابه با دیگر کشور ها استفاده نمی کند. گاهی اوقات شما باید تاریخ های مربوط به تقویم های مختلف را نیز استفاده نمایید.

نگرانی های اخلاقی
کشورها دیدگاه های اخلاقی متفاوتی دارند. یک طبیعت خاص فرهنگی از جنسیت، طنز، نمادین و غیره وجود دارد که به راحتی در هنگام ترجمه یک وب سایت نادیده گرفته می شوند. به عنوان مثال: در برخی کشورها کاملا قابل قبول است که یک عکس بدون حجاب دیده شود ولی در اکثر کشور های اسلامی اینطور نیست. پس هنگام طراحی وب سایت چند زبانه به این نکته نیز توجه ویژه داشته باشید.

کپچا ها
آیا از کپچا ها در وب سایت خود استفاده می کنید؟ اطمینان حاصل کنید کپچا تولید شده با زبان سایت شما متناسب است.

کپچا سایت 

شماره تلفن ها

 با استفاده از شماره تلفن های موجود در وب سایت خود که شامل کد کشور ها هستند به بازدیدکنندگان خود کمک نمایید. 

برگرفته از سایت tutsplus

سرقت کردن و الهام گرفتن در طراحی وب سایت چیست؟

یک اصطلاح وجود دارد که می گوید:"تا زمانی که نوآوری نکرده اید تقلید کنید". برای کسانی که در زمینه طراحی وب سایت قربانی این موضوع شده اند، شنیدن این چیز راحتی نیست، اما حقیقتی است که وجود دارد. هنگامی که شما قصد دارید یک ماشین طراحی کنید به چرخ، صندلی، شیشه و سایر موارد دیگری نیاز خواهید داشت. اما شما همه آن ها را از اول به روشی متفاوت نخواهید ساخت. با این حال، با نوآوری در روشهای دیگر و تلاش برای ارائه این عناصر به صورت متفاوت، می توان محصول بهتری را ارائه داد.

سرقت در طراحی نیز یکی از مواردی است که به هیچ عنوان قابل پذیرش نخواهد بود. یکی از موارد اخیر این بود که لوگوی المپیک 2020 توکیو شباهت زیادی به لوگو تئاتر دلیج داشت. شباهت های این دو طراحی بسیار بحث برانگیز بود که در خبر گذاری بی بی سی کاملا درباره آن صحبت شده است.

سرقت طراحی سایت 

سرقت در طراحی وب سایت چیست؟

منظور از سرقت در این عمل کپی کردن یا برداشتن هر محصولی بدون مشخص کردن خلق کننده آن می باشد. در طراحی وب سایت کپی رایت سه مورد را شامل می شود: 1. نگاه و احساسات بصری 2. مشخص کردن منابع 3. ارسال مطالب در اینترنت

اگر شما آن را ایجاد نکرده اید و همچنین هیچ شرایطی برای استفاده از آن ذکر نشده است، باید از دارنده آن اجازه بگیرید. استفاده از آن بدون اجازه، سرقت محسوب می شود و می تواند منجر به جریمه های قانونی شود.

بسیاری از شرکت های برای رعایت حق کپی رایت محصولات خود از سرویس هایی به نام "عنکبوت ها" استفاده می کنند. این عنکبوت ها با معیار های مختلفی مانند (اسامی، تصاویر، محتوا و موارد دیگر) دنیای وب را جستجو می کنند. 

نقض حق نسخه برداری حتی می تواند توسط بازدیدکنندگان وب سایت ها پیدا و گزارش شود. در نظر بگیرید که افزایش ترافیک وب نیز خطر ابتلا به آن را افزایش می دهد. سرقت ادبی هرگز موجه نیست و می تواند منجر به عواقب جدی (و گاهی مالی) شود.

مهارت طراحان وب سایت حرفه ای باعث شکوفایی و افزایش اعتبار آن ها خواهد شد، در صورتی که مطالب کپی شده بعنوان مدرکی همیشه در دنیای وب  خواهد بود. بهتر است هنگامی که در حال تلاش برای طراحی یک وب سایت جذاب هستید، به منابع متعددی نگاه کرده تا دوباره خلاقیت خود را تحریک نمایید.

وب سایت هایی که می توانید از طراحی آن ها الهام بگیرید

وب سایت CSS Nectar

الهام از طراحی سایت 

وب سایت CSS Nectar یکی دیگر از گالری های عالی الهام گرفتن از طراحی وب سایت ها است. وب سایت های برجسته بر اساس طراحی، برنامه نویسی، و خلاقیت رتبه بندی می شوند و همچنین می توانند براساس رنگ، ویژگی، کشور و دسته بندی طبقه بندی شوند.

وب سایت Awwwards

الهام گرفتن از سایت 

Awwwards دارای یک سیستم رتبه بندی برای وب سایت های برتر می باشد. در این سایت هر روز یک سایت جدید برای نمایش قرار می گیرد. آن ها آنالیز های فوق العاده ای را درباره سایت ها ارائه می دهند و همچنین کاربران می توانند درباره طرح های مختلف نظر خود را بگویند. 

وب سایت siteInspire

طراحی وب سایت 

این سایت قابلیت دسته بندی وب سایت ها را بر اساس پلتفرمی که با آن ساخته شده اند را دارد. همچنین شما می توانید برای فیلتر کردن سایت ها از روش های قدیمی تر نیز استفاده کنید (مثلا فیلتر بر اساس نوع، سبک طراحی و غیره). با کمک این سایت شما می توانید از طراحی وب سایت مورد نظر خود متناسب با پلتفرمی که با آن طراحی شده است الهام بگیرید.

۸ دوره برتر طراحی وب سایت برای مبتدی ها

شاید یکی از چشم انداز های هیجان انگیز برای افزایش وسعت کسب و کار، طراحی وب سایت باشد که می توانید به سادگی به آن دسترسی پیدا کنید. بر خلاف بسیاری از حرفه ها که ماه ها یا حتی سال ها تمرین نیاز دارند، برای توسعه وب شما می توانید همین  امروز به راحتی شروع کنید اگر احساس نیاز به یادگیری و کشف آن را دارید. نه مدت زمان زیادی می برد و نه به هزینه زیادی نیاز دارد.

۸ دوره رایگان طراحی وب سایت برای مبتدی ها

بهترین مکان برای شروع، دوره های رایگان و آنلاین توسعه وب است که همه چیز را از ابتدایی ترین برنامه های برنامه نویسی تا بهترین شیوه های توسعه پوشش می دهند. در زیر نگاهی به این دوره های توسعه وب می اندازیم و پیشنهاداتی را هم در رابطه با لینک ها و ابزار های مفید، به شما می دهیم.

۱ – Codecademy

Codecademy  مجموعه ای از آموزش ها را برای مبتدیان فراهم می کند که یادگیری اصول برنامه نویسی طراحی وب سایت را شامل می شود.  اینجا محیطی است که در آن می توانید ساختارهای پایه ای کد های جدید مانند HTML و CSS را یاد بگیرید، قبل از اینکه به زبان های پشتی مانند Ruby on Rails و Python بروید.

برای برنامه نویسی سنگین، آموزش زبان Ruby را دنبال کنید و سپس راهنمای یادگیری روبی در ریل برای ایجاد یک وب سایت اساسی و کاربردی را امتحان کنید.

۲ – آکادمی خان

یک سایت آموزشی بسیار مفید که تمام جنبه ها را پوشش می دهد و بخش برنامه نویسی کامپیوتر، تنها کار آکادمی خان نمی باشد.  به طور کلی در آکادمی خان کارشناسان راهنمایی های صوتی و تصویری را در مورد مسائل مختلف، در اختیار شما قرار داده اند. حتی به شما یک تمرین هم می دهند تا خودتان روی آن کار کنید. به نام SQL  که در آن شما با چالش هایی رو به رو می شوید و سوالات بیشتر برای تان به وجود می آید که به همگی آن ها پاسخ داده می شود. اینجا بهترین مکان برای یادگیری اصول طراحی و انیمیشن سازی با استفاده از جاوا اسکریپت است و طرفداران زیادی هم دارد.

8 دوره برتر توسعه وب برای مبتدی ها

۸ دوره برتر طراحی وب سایت برای مبتدی ها

۳ – MIT OpenCourseware

MIT OpenCourseware ، یکی از بهترین مدارس فنی در ایالات متحده است که دوره های آموزشی آنلاین بسیار زیادی دارد. ازجمله صد ها دوره مربوط به برنامه نویسی، توسعه وب، ریاضیات، و مهندسی کامپیوتر. علوم کامپیوتر و برنامه نویسی، مقدم  یادگیری توسعه وب است که تمام منابع و مواد درسی برای یادگیری این دو مورد در اینجا موجود است.

۴ – Coursera 

Coursera  مانند MIT OpenCourseware  سرویس ارائه می دهد. بسیاری از دوره های آنلاین، از دانشگاه های مختلف در سراسر جهان که به صورت رایگان می توان دریافت کرد .  هر دوره در جدول زمانی متفاوتی است، اما دوره های متعددی را برای برنامه نویسی، توسعه، و علوم رایانه ای دارد.

در اینجا راهنمایی های فوق العاده برای برنامه نویسی را می توانید از اساتید دانشگاه های مختلف از جمله میشیگان پیدا کنید. البته زبان مورد استفاده آن تنها زبان   Pythonاست اما در سال های آتی با دیگر زبان های رایج دنیا می توان آن ها را ملاحظه کنید.

۵ –  شبکه توسعه دهنده موزیلا

موزیلا ، تیم محبوب مرورگر فایرفاکس است که یک منبع باور نکردنی برای توسعه دهندگان وب است. یادگیری تمام مهارت ها از طریق دوره های آموزشی شبکه توسعه دهندگان موزیلا، آسان شده است. این منابع و آموزش ها، بهترین روش یادگیری هستند. به دلیل این که مهارت ها را توسط نمونه ها و مثال های عینی آموزش می دهند.

شروع به کار با این وب سایت  ، یک منبع عالی برای مبتدیان است تا بتوانند در مورد نحوه عملکرد وب سایت ها یاد بگیرند و سپس راهنمایی های لازم را برای کار با تکنولوژی های جدید مانند  HTML ، CSS و JavaScript کسب کنند .

۶ – HTML5 Rocks

سایت HTML5 Rocks – که توسط Google ایجاد شده است – مجموعه ای گسترده از مقالات و آموزش های مربوط به انواع موضوعات توسعه وب را فراهم کرده است که مخاطبان مورد نظر می توانند با مراجعه به آن ها، از یک مبتدی به توسعه دهندگان پیشرفته تبدیل شوند.

۷ – A List Apart

یکی از حرفه ای ترین و به روز ترین مجلات آنلاین که به طور مستقیم با توسعه دهندگان وب و طراحان، در ارتباط است،A List Apart  می باشد که شامل بسیاری از مقالات استثنایی است که همه چیز از جمله برنامه نویسی و تکنیک ها تا طراحی و تجربه کاربر را در بر دارد . اگر می خواهید از تجربه و مشاوره سایر متخصصان در این زمینه بهره مند شوید، مرور کردن این مقالات ، یک منبع عالی است. علاوه بر این، قابلیت دسترسی Reframing  برای وب را نیز برای کاربران فراهم کرده است. با این مجلات و مقالات، می توانید بهترین راهنمایی های لازم را برای یک طراحی سایت کامل، از ابتدای کار تا انتهای کار، دریافت نمایید و بتوانید در طراحی های بعدی، بدون نیاز به اندکی کمک از دیگران، خودتان دست به کار شود و به توسعه وب بپردازید.

۸ – کد های الگوریتم دو دویی آماده

برای توسعه دهندگان مبتدی، بسیار مهم است که ابتدا با الگوریتم های برنامه نویسی آشنا شوند – تا اینکه به توسعه دهندگان پیشرفته تبدیل شوند.

Coding Dojo ، یک پلت فرم آموزش الگوریتم رایگان ایجاد کرده است که ساختن عناصر برنامه نویسی و پایه های رمزگذاری را آموزش می دهد تا قبل از هر چیز، به یادگیری نحوه کد گذاری بپردازید!  الگوریتم آموزش پلت فرم شما را از طریق یک سری از مشکلات که در مسیر نمونه به وجود می آید آشنا می کند و بلافاصله یک ویدئو آموزشی برای حل آن مشکل می گذارد و مربیان مختلف در این ویدئو های متنوع شما را راهنمایی می کنند.

 

قبل از هر طراحی وب سایتی و قبل از توسعه وب شما باید تمام اطلاعات و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید و سپس شروع به کار کنید. لذا قبل از اینکه شروع به توسعه وب نمایید، تحقیقات خود را انجام دهید و آموزش ها و یاد گیری های لازم را ببینید. تا بتوانید از یک توسعه دهنده مبتدی، به توسعه دهنده پیشرفته تبدیل شوید.

ترجمه از codingdojo

بررسی هزینه های طراحی وب سایت در سال 2018

امروزه وب سایت ها یکی از کانال های اصلی برای نمایش نام تجاری شما به مشتریان می باشند. از این طریق شما می توانید به آن ها بگویید چه چیزی را می فروشید و چه خدماتی را به آن ها ارائه خواهید داد. اما هزینه طراحی وب سایت در سال 2018 چقدر است؟

طراحی وب سایت اگر به نحو صحیح صورت گرفته باشد و بهینه سازی نیز شده باشد، می تواند نقش موثری در پیشرفت و افزایش درآمد شرکت شما داشته باشد. شما نیاز دارید یک شرکت طراحی سایت متناسب با بودجه خود پیدا کنید و اطمینان پیدا کنید که تمام صفحات وب سایت شما را به صورت حرفه ای طراحی خواهند کرد. 

از زمانی طراحی وب سایت ها به صورت واکنش گرا نیز انجام شدند (برای بهبود قابلیت استفاده از وب سایت ها در دستگاه های با ابعاد مختلف مثل رایانه، گوشی هوشمند، تبلت و غیره)، هزینه طراحی سایت تغییر زیادی داشته است. در واقعا در 10 سال گذشته این یکی از عوامل بسیار مهم در تعیین هزینه وب سایت ها بوده است. همچنین ارائه تجربه کاربری مناسب یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیر گذار در قیمت طراحی وب سایت می باشد. 

طراحی سایت حرفه ای 

نکاتی که باید قبل از برنامه ریزی برای طراحی وب سایت خود در نظر بگیرید

داشتن یک طرح جامع برای طراحی وب سایت قدرتمند، یک راهکار تعیین هزینه ضروری است. چندین متغیر وجود دارد که باید در هنگام انتخاب رویکرد به طراحی وب سایت در نظر گرفته شود تا بتوانید از منابع خود بهترین استفاده را نمایید.

شرکت های طراحی وب سایت یا توسعه دهندگان وب؟

بین شرکت های طراحی وب سایت و توسعه دهندگان وب تفاوت هایی وجود دارد که قبل از شروع به کار باید آن ها را بدانید. شرکت ها صفحات وب خود را با یک طرح بصری و کاربر پسند طراحی و سازماندهی کرده و از روش های زیبایی شناسی پیچیده ای استفاده می کنند.

از سوی دیگر، توسعه دهندگان وب در سمت فنی وب سایت ها کار می کنند. آنها از کد HTML در سایت مراقبت خواهند کرد، در عین حالآن ها مشکلات برنامه نویسی و شبکه را برای شما حل خواهند کرد.

شرکت های طراحی وب سایتی وجود دارند که هر دو نوع خدمات را در ازای هزینه های اضافی برای شما انجام می دهند. با این حال، به عنوان یک قاعده کلی، شما باید درک کنید که زیبایی شناسی یا عملکرد برای وب سایت شما اهمیت زیادی دارد یا خیر، و سپس یک شرکت تخصصی را انتخاب کنید.

هدف پروژه شما چیست؟

قبل از بحث درباره هزینه های طراحی وب سایت، ابتدا باید در مورد اهداف وب سایت خود فکر کنید.

  • شما از وب سایت خود چه چیزی می خواهید؟ وب سایت را برای رشد کسب و کار خود می خواهید و یا یک پروژه شخصی، مانند یک وبلاگ است.
  • آیا شما در حال حاضر یک وب سایت دارید؟ شما ممکن است فقط بخواهید وبسایت موجود خود را بازسازی کنید تا آن را به روز نگه دارید و بهینه سازی کنید. با این حال، این لزوما به این معنی نیست که هزینه های طراحی وب سایت شما پایین خواهد آمد.
  • از طریق وب سایت جدید خود چه چیزی را می خواهید به دست بیاورید؟ فکر کنید هدف اصلی شما افزایش درآمد شما، فروش محصولات خود به صورت آنلاین یا ارتباط ساده کسب و کار شما با مخاطبان شما است.
  • آیا می خواهید در زمینه ای تخصص دارید؟ ارزیابی کنید که آیا شما روی چیز خاصی تمرکز دارید یا اینکه خدمات مختلفی را ارائه می دهید.
  • وب سایت شما برای چه کسانی طراحی خواهد شد؟ آیا وب سایت شما برای هدف قرار دادن شرکت ها یا مشتریان مخصوصی است یا خیر؟
  • پروژه شما چقدر بزرگ است؟ یک کسب و کار بزرگتر مستلزم صفحات وب بیشتر در وب سایت شماست تا بتواند تصویر کاملی از ایده شما را به مشتریان ارائه دهد. در واقع این مورد نیز هزینه طراحی وب سایت را افزایش می دهد.

بودجه شما برای طراحی وب سایت

شما همچنین باید به بودجه وب سایت خود برای طراحی کسب و کار آنلاین توجه داشته باشید. اگر بودجه شما با اندازه و پیچیدگی ایده طراحی وب سایت شما مطابقت نداشته باشد، پس از آن دوباره بودجه و انتظارات خود را از سایت ارزیابی کنید. سپس از شرکت های طراحی سایت مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

پس از آن، هنگام محاسبه هزینه های طراحی وب سایت شما باید در مورد زمان بندی نیز فکر کنید. مثلا آیا زمان کافی برای طراحی وب سایت شما وجود دارد؟ اگر نه، یک بار دیگر برنامه خود را مرور کنید یا یک شرکت طراحی وب حرفه ای را انتخاب کنید تا سرعت این روند را افزایش دهید.

شما همچنین باید در نظر داشته باشید که هنگام طراحی یک وب سایت، هزینه طراحی وب سایت به طور متوسط وجود ندارد: هر عنصر هزینه به شرایط خاص شما بستگی دارد، بنابراین مهم است که شما به هر عامل تصمیم گیری در مورد پروژه خود اهمیت دهید.

وب سایت تجارت الکترونیک

امروزه تجارت الکترونیک برای برخی از کسب و کارها، به ویژه آن دسته از شرکت هایی است که محصولات خود را صرفا از طریق وب به فروش می رسانند، اهمیت زیادی دارد. اگر شما تصمیم به فروش محصولات خود به صورت آنلاین را دارید، به گواهی SSL نیاز خواهید داشت تا امنیت وب سایت خود را افزایش دهید. همچین شما می توانید معاملات آنلاین خود را نیز مدیریت کنید.

هزینه طراحی وب سایت چقدر است؟

هزینه طراحی وب سایت طی چند سال گذشته بطور قابل توجهی تغییر کرده است، زیرا طراحی وب مفهومی است که هنوز هم به طور مستمر در حال بهبود است. از آنجا که وب سایت ها یکی از کانال های بازاریابی اصلی برای اکثر شرکت ها هستند، هزینه های طراحی وب سایت به ویژگی های زیادی وابسته است.

امروزه طراحی وب سایت واکنش گرا بسیار پر هزینه تر از گذشته است، زیرا بهینه سازی تجربه کاربری در هر دستگاه در حال حاضر بسیار ضروری است، تا شرکت بتواند بازدیدکنندگان آنلاین را حفظ کند.  البته، وقتی وب سایت ها را توسعه می دهید، چیزی را دریافت می کنید که هزینه آن را داده اید. برای هر راه حل که انتخاب می کنید، هزینه های مختلفی وجود دارند، زیرا آنها پیچیدگی های خاص خود را دارند.

آژانس های طراحی سایت تخصصی و شرکت های اینترنتی

اگر طرح شما شامل ایجاد یک وب سایت برای کسب و کاری پیچیده است، نیاز به یک آژانس های طراحی سایت حرفه ای خواهید داشت. در واقع یک وب سایت با سختار قوی ممکن است شامل مشخصات خاصی مانند موارد زیر باشد:

  • زیربخش های نامحدود
  • طراحی وب سایت واکنش گرا
  • قابلیت چت زنده
  • یکپارچه سازی شبکه های اجتماعی
  • سیستم مدیریت محتوا (CMS)
  • قابلیت تجارت الکترونیک
  • سفارش سیستم مدیریت

بهترین آژانس های طراحی وب سایت هزینه های بالاتری  را نسبت به بقیه رقبای خود دریافت می کنند. هرچند تفاوت در کیفیت کار ارائه شده احتمالا قابل توجه خواهد بود. درست اسن که هزینه طراحی وب سایت بالا است، اما قطعا ارزش یک سرمایه گذاری بسیار عالی برای افرایش مشتریان شما را دارد.

طراحی وب سایت توسط فریلنسر ها

این نیز یک انتخاب مناسب برای افرادی است که قصد دارند یک وب سایت را با بودجه کمتری ایجاد نمایند. با این حال، هزینه کمتری برای طراحی وب سایت شما در نظر گرفته می شود، اما شما نمی توانید مطمئن باشید که آیا آنها دارای تجربه و ابزار لازم مانند شرکت های طراحی وب تخصصی هستند یا خیر!

امروزه شرکت های زیادی در خارج از کشور وجود دارند که طراحی وب سایت مور دنظر شما را انجام می دهند. به همین جهت شما می توانید با بررسی شرکت های داخلی و خارجی بهترین تصمیم را در این مورد اتخاذ نمایید.

طراحی وب سایت 

خودتان وب سایتتان را بسازید

امروزه طراحی وب سایت حتی با کمترین بودجه ها نیز امکان پذیر است. سازندگان وب سایت ها این امکان را به هر کسی می دهند تا بتواند وب سایت مورد نظر خود را طراحی نماید. 

پلتفرم های سازنده وب سایت یک ابزار آنلاین است که به شما توانایی طراحی وب سایت خود را بدون استخدام یک توسعه دهنده می دهد. این به شما اجازه می دهد صفحات وب ساده خود را براساس قالب های پیشین ایجاد کنید، بنابراین برای ایجاد یک سایت با قابلیت های استاندارد، نیازی به قابلیت های گرافیکی برجسته یا افزایش هزینه های طراحی سایت نیست.

با این حال، اگر شما انتخاب کنید که خودتان وب سایت خود را ایجاد کنید، قطعا مشکلاتی وجود خواهند داشت. اول و مهم تر از همه این که ویژگی های سازنده وب سایتی که برای استفاده انتخاب کرده اید محدود است. اغلب اوقات، حتی ارتقاء به یک نسخه بالاتر نیز به وب سایت شما کمک نمی کند. همچنین شما نیاز به یادگیری برخی مهارت های طراحی سایت و گرافیک دارید، که مدتی طول خواهد کشید.

به طور کلی، برای ایجاد یک وب سایت منحصر به فرد و پیشرفته، توصیه می کنیم با یک شرکت حرفه ای همکاری کنید. اگر هدف شما، دستیابی به یک حضور آنلاین قوی در دنیای اینترنت باشد که می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند، هزینه های طراحی وب سایت برای رسیدن به موفقیت موثر خواهند بود.

برگرفته از سایت market-inspector

طراحی اپلیکیشن موبایل فروشگاه اینترنتی

از آن جا که امروزه طراحی فروشگاه اینترنتی رشد خوبی داشته است و دز حال حاظر میلیون ها مشتری بالقوه را نیز دارد، این یک ابزار بسیار قدرتمند برای کسب و کار های مختلف به حساب می آید. اما از طرفی طراحی اپلیکیشن موبایل از جمله اپلیکیشن های فروشگاه اینترنتی بسیار وقت گیر است و نیاز به یک سرمایه معینی دارد. به همین جهت لازم است تا تمام عوامل توسعه اپلیکیشن را از قبل در نظر بگیریم. 

ملزومات طراحی اپلیکیشن موبایل برای فروشگاه اینترنتی

برای طراحی اپلیکیشن برای یک فروشگاه اینترنتی عالی، ابتدا باید بدانیم که ملزومات اساسی برای این نوع محصول چیست.

امنیت: معمولا اپلیکیشن های موبایل فروشگاهی از عملیات های خرید پشتیبانی می کنند. یک برنامه جایی است که مشتریان پول خود را برای دریافت کالاها یا خدمات شرکت قرار می دهند. این موضوع منجر به ضرورت ارائه یک سطح مناسب امنیت می شود. همچنین، این مهم ترین عامل برای افرادی است که از اپلیکشن های فروشگاه اینترنتی استفاده می کنند. مسئله امنیت، محبوبیت اپلیکیشن و شهرت شرکت را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. وجود سطح بالایی از امنیت استدلالی برای کاربران جهت شروع استفاده از یک اپلیکشن است.

ارگونومیک: طراحی اپلیکیشن موبایل باید طوری باشد که استفاده از آن آسان باشد. کاربر نباید ساعت ها وقت صرف کند و یا راهنمایی ها را دنبال کند تا یاد بگیرد که چگونه از برنامه شما استفاده کند. اپلیکیشن شما نباید شامل اشکال یا عناصر گیج کننده باشد. همه چیز باید روشن و ساده باشد. تمام اطلاعات غیر ضروری نیز باید حذف شود.

ثبات و پایداری: ثبات یک اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی بسیار مهم است. یک برنامه باید پایدار باشد، هیچ بهانه ای برای آن وجود ندارد. مشتری نباید احساس کند که پول خود را صرف چیزی می کند که در عوض آن خدمات عالی دریافت نخواهد کرد.

البته، تقریبا غیرممکن است که یک برنامه بدون هیچ اشتباهی طراحی شود. به همین جهت تست اپلیکیشن، بازخورد مشتریان، تجزیه و تحلیل گزارش خطا ها، به روز رسانی و رفع اشکالات منجر می شود که برنامه شما پایدار تر شود.

سرعت: نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که چگونه یک اپلیکیشن موبایل برای فروشگاه اینترنتی شما سریع کار می کند. یک برنامه نباید تاخیر داشته باشد و باید سریعا به دستورات کاربر پاسخ دهد. این نکته ضروری است که باید زمان تأخیر به حداقل برسد تا بهترین تجربه ممکن را برای کاربران ایجاد نماید.

اگر می خواهید یک اپلیکیشن موبایل برای IOS و اندروید ایجاد کنید، باید ویژگی های سیستم های عامل و دستگاه ها را نیز در نظر بگیرید. طراحی یک برنامه کاربردی نیز اهمیت دارد. یک برنامه باید به خوبی نمایش داده شود، به طوری که مردم دچار خستگی نشوند.

طراحی فروشگاه اینترنتی 

اجزای پرداخت الکترونیکی در یک اپلیکیشن فروشگاهی

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در هنگام طراحی یک اپلیکیشن موبایل برای فروشگاه اینترنتی باید مورد توجه قرار گیرد، یکپارچگی سیستم پرداخت است. برای این منظور باید یک دروازه و پردازنده پرداخت را به برنامه خود اضافه کنید.

دروازه پرداخت: این یک رابط کاربری است که مشتری و سیستم پرداخت را به هم متصل می کند. دروازه پرداخت بسیار مهم است، زیرا سطح امنیتی روش پرداخت را تعیین می کند. پس از کلیک بر روی دکمه "خرید"، دروازه پرداخت شروع به کار می کند. اطلاعاتی را که فرد ارائه می دهد رمزگذاری می کند: شماره کارت اعتباری، اطلاعات شخصی و اطلاعات تماس و غیره. همچنین شما می توانید از یک سیستم امنیتی که از قبل وجود دارد استفاده کنید.

پردازنده پرداخت: اطلاعات از طریق یک دروازه پرداخت به مرحله بعدی منتقل می شوند. این قلب سیستم پرداخت و جایی است که روش های اصلی اجرا می شوند. داده های ارائه شده توسط یک مشتری به یک پردازنده پرداخت منتقل می شود. سپس، این اطلاعات را به بانک با تمام جزئیات لازم ارسال می کند.

بانک داده ها را پردازش می کند و پاسخ می دهد. یک پردازنده پرداختی از بانک پاسخ را دریافت کرده و تعیین می کند که آیا معامله تایید یا رد می شود. در صورتی که معامله تایید شد، روند با موفقیت به پایان رسید. اگر تراکنش رد شد، به مشتری اطلاع می دهد که وجوه مالی منتقل نشده است.

پردازنده پرداخت جزء اصلی ترین ماژول های پرداخت یک اپلیکیشن فروشگاهی محسوب می شود، بنابراین باید پایدار باشد. علاوه بر این، خطاها باید کاملا حذف شوند. چنین اجزایی باید با دقت آزمایش شوند تا مطمئن شویم همه چیز درست کار می کند.

سیستم پرداخت فروشگاه 

ایده هایی برای طراحی اپلیکیشن موبایل فروشگاه اینترنتی

در اینجا برخی از ایده هایی را قرار داده ایم که می توانید در هنگام طراحی اپلیکیشن موبایل فروشگاه اینترنتی پیاده سازی کنید. این مثال ها برای شرکت های استارت آپی نیز کاربرد دارند.

ارائه یک طیف وسیعی از کالاها (مثل لباس)، یک ایده عالی برای طراحی اپلیکیشنی است شبیه به اینستاگرام نمایش داده می شود، جایی که مشتری نوعی "خوراک خبری" را با پیشنهادات شرکت می بیند. مشتری یک تصویر لباسی که دوست دارد لمس می کند و آن را به سبد خرید اضافه می کند.

حراج. فرد می تواند یک مزایده با پارامترهای مشخصی از پیشنهادات را شروع کند، مانند حداکثر تعداد شرکت کنندگان، قیمت شروع و غیره. بنابراین، یک اپلیکیشن ممکن است مدل حراج زندگی واقعی را ایجاد نماید.

پیدا کننده محصول. یکی دیگر از ایده ها این است که راه حلی ارائه دهیم که به مردم کمک می کند چیزی را پیدا کنند که به دنبال آن هستند. مشتری یک عکس از محصولات را که مشابه با یک پیشنهاد شما است (یا پیدا می کند) می برد و آن را به برنامه ارسال می کند. سپس، برنامه به او کمک می کند تا همان محصول را در فروشگاه اینترنتی خود پیدا کند.

ویرایشگر طراحی. اگر شرکت شما لباس هایی با طراحی سفارشی را ارائه می دهد، فرض کنید که یک اپلیکیشن طراحی کنید تا مشتریان بتوانند طراحی لباس مورد نظر خود را انتخاب کنند. این گزینه خوبی برای ایجاد یک طرح با تصاویر است و یک ویرایشگر را نشان می دهد که به افراد اجازه می دهد لباس شخصی خود را ایجاد کنند. به عنوان مثال، یک فرد می تواند یک تی شرت سیاه را انتخاب کند و تصاویر مختلفی را که روی آن چاپ می شود اضافه نماید. ویرایشگر باید دارای لایه ها و ابزارهایی باشد که به مشتریان اجازه می دهد رنگ عناصر را تغییر دهند.

اپلیکیشن فروشگاه 

جزئیاتی درباره طراحی اپلیکیشن موبایل فروشگاهی

برای طراحی اپلیکیشن موبایل فروشگاه اینترنتی به یک تیم نیاز دارید که شامل طراح، مدیر پروژه، یک توسعه دهنده بک اند و دو برنامه نویس موبایل باشد. توجه داشته باشید که هر بخش از برنامه به صرف کردن مقدار مشخصی زمان نیاز دارد که بهتر است از ابتدا پروژه برای آن برنامه ریزی انجام دهید. ویژگی های اصلی که این اپلیکیشن باید داشته باشد عبارتند از:

  • مشخصات کاربر که شامل اطلاعات شخصی، نماد و تاریخ خرید، لیست علاقه مندی ها و غیره باشد.
  • خوراک هماهنگ شده که در زمان واقعی به روز می شود و شامل دسته ها و کالاها می شود.
  • جستجو و فیلتر کردن کالاها
  • مجوز امن و حفاظت از برنامه در برابر حملات و هک شدن
  • یکپارچگی سیستم های پرداخت
  • بخش نظرات و پیشنهادات با پشتیبانی فیدبک ها(مانند چت)
  • ردیابی تحویل سفارشات
  • سیستم بازپرداخت

چگونه طراحی اپلیکیشن به بهترین شکل ممکن انجام می شود؟

طراحی اپلیکیشن موبایل 

توسعه اپلیکیشن های فروشگاهی پس از انتشار برنامه متوقف نمی شود. مهم این است که به کار ادامه دهید تا کار را بهتر انجام دهید، سریع تر کار کنید و خطاها را برای ارائه بهترین خدمات ممکن به مشتریان بالقوه برطرف کنید. 

تجزیه و تحلیل این که مردم از نرم افزار شما استفاده می کنند و بازخوردی را که از آنها دریافت می کنید را مطالعه کنید. سرویس Google Analytics یک منبع داده مفید است. این برای درک اینکه چگونه افراد با برنامه شما ارتباط برقرار می کنند به شما اطلاعاتی را که نیاز دارید، ارائه می دهد. همچنین توجه داشته باشید که رتبه بندی برنامه در فروشگاه های تلفن همراه نیز مهم است.