طراحی وب سایت و اپلیکیشن موبایل

طراحی وب سایت و اپلیکیشن موبایل

شرکت نوپرداز بصورت تخصصی در زمینه طراحی وب سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی، سئو، طراحی سایت های اختصاصی فعالیت می نماید. مفتخریم که بهترین کیفیت و خدمات خود را ارائه دهیم.
طراحی وب سایت و اپلیکیشن موبایل

طراحی وب سایت و اپلیکیشن موبایل

شرکت نوپرداز بصورت تخصصی در زمینه طراحی وب سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی، سئو، طراحی سایت های اختصاصی فعالیت می نماید. مفتخریم که بهترین کیفیت و خدمات خود را ارائه دهیم.

با طراحان ایرانی خودرو در شرکت‌های بزرگ جهان آشنا شوید

همین چند وقت پیش و در جریان نمایشگاه خودرو تهران بود که قائم مقام ارشد طراحی شرکت خودروسازی رنو به ایران آمد و از حضور یک ایرانی در تیم طراحی خود در پاریس خبر داد؛ اما این تنها موردی نیست که یک ایرانی در شرکت‌های بزرگ جهان فعالیت کند و چند شرکت بزرگ و مطرح خودروسازی دنیا از حضور ایرانی‌ها در تیم طراحی خود بهره می‌برند. احتمالا کمتر کسی این افراد را می‌شناسد به همین دلیل در این مطلب قصد داریم به معرفی طراحان ایرانی خودرو در خارج از کشور بپردازیم.

1. نادر فقیه زاده

نادر فقیه زاده در سال 1355 در تهران متولد شد و در 9 سالگی یعنی سال 1364 به همراه خانواده‌اش و به دلیل ماموریت پدرش در کنسولگری ایران در فرانکفورت و هامبورگ، راهی آلمان شد. وی در رشته طراحی خودرو از دانشگاه فورتزهایم آلمان فارغ‌التحصیل شد و سپس دوره طراحی صنعتی را در شرکت مرسدس بنز گذراند. همکاری او با شرکت‌های بزرگ مرسدس بنز و بی ام و از همین جا شروع شد و در سال 2001 میلادی به صورت رسمی به تیم طراحی بی ام و پیوست.

کریس بنگل، بزرگ‌ترین طراح تاریخ BMW کسی بود که فقیه زاده را به تیم طراحی این شرکت برد. فقیه زاده موفق شد امتیاز طراحی داخلی BMW 7 Series و طراحی خارجی بی ام و سری 6 کوپه، سری 6 کانورتیبل و 6Series Grang Coupe را از آن خود کند.

طراحان ایرانی خودروشرکت ساپکو در سال 1385 از نادر فقیه زاده دعوت کرد تا به ایران بیاید و در یک کنفرانس، مراحل تولید خودرو در شرکت بی ام و را شرح دهد. این کنفرانس با استقبال بسیار زیاد مسئولان شرکت‌های ایران خودرو و سایپا و دانشجویان مهندسی و طراحی صنعتی مواجه شد. مجله معتبر Motortrend از فقیه زاده به عنوان یک طراح مبتکر و با استعداد و یکی از بزرگ‌ترین طراحان ایرانی خودرو یاد کرد.

2. هرمیداس اتابکی

هرمیداس اتابکی یکی از برجسته‌ترین طراحان ایرانی خودرو است. وی در رشته طراحی خودرو در دانشکده سیسیاس دیترویت تحصیل کرد و علاوه بر خودرو، در زمینه طراحی کشتی، قطار و حتی وسایلی مانند عینک و شیشه عطر نیز کارنامه درخشانی دارد. اتابکی در سال 2002 توانست جایزه بهترین طراحی قطار را برای قطار لیون فرانسه دریافت کند. این طراح ایرانی با برندهای بزرگی چون رنو و لامبورگینی همکاری داشته و چندین بار هم به ایران سفر کرده تا شاید بتواند خودرویی متناسب با فرهنگ ایران طراحی کند.

طراحان ایرانی خودرو3. امید بادل

امید بادل تا مقطع پیش دانشگاهی در شیراز تحصیل می‌کرد اما سپس برای ادامه تحصیل به آمریکا سفر کرد و با توجه به علاقه‌ای که به طراحی خودرو داشت، به صورت خودآموز و با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف، این هنر را یاد گرفت. وی اخیرا خودروی بسیار زیبایی را برای شرکت BMW طراحی کرد که همه را به تحسین وا داشت.

طراحان ایرانی خودرو4. محمدحسین امینی یکتا

محمدحسین امینی یکتا، دانشجوی طراحی صنعتی در کشور آلمان است که سابقه‌ی طراحی کانسپت گاندورا برای شرکت لامبورگینی را در کارنامه دارد. وی همچنین با طراحی‌های زیبا و بی‌نقص خود برای شرکت مرسدس بنز به یکی از بهترین طراحان ایرانی خودرو و حتی بهترین‌های جهان تبدیل شد.

5. امید مستقیمی

یکی دیگر از طراحان ایرانی خودرو در خارج از کشور، امید مستقیمی است که در شاخه برق در دانشگاه نیوکسل فارغ‌التحصیل شد و بیشتر فعالیت خود را در زمینه خودروهای مسابقه‌ای انجام داد. وی کسی بود که خودروهای مرسدس بنز در مسابقات فرمول یک را دچار تحول اساسی کرد و تمامی خودروهای شرکت‌کننده مسابقات فرمول یک در کشورهای مالزی، بحرین، استرالیا و چین توسط این جوان ایرانی طراحی شده‌اند. مستقیمی هم‌اکنون به عنوان مهندسی الکترونیک در شرکت مرسدس بنز مشغول به کار است.

6. کوروش منصوری

کوروش منصوری متولد چالوس و صاحب شرکت معروف سوئیسی- آلمانی تیونینگ خودرو است. وی نزدیک به 28 سال در این حوزه فعالیت کرده و شرکتش، رتبه اول تیونینگ و لوکس و اسپورت کردن خودرو در جهان است. تمرکز این شرکت بیشتر بر روی تیونینگ و توسعه‌ی مدل‌های خاصی از خودروهای رولزرویس، بنتلی، استون مارتین، پورشه، بنز و فراری معطوف شده است.

طراحان ایرانی خودرو

باورهای اشتباه در باره سئو و بهینه سازی

گرچه حتی در طول یک سال نیز بارها شاهد نتایج حاصل از تغییرات الگوریتم‌های موتورهای جستجو به خصوص گوگل هستیم و برخی از این تغییرات بسیاری از باورهای پیشین ما درباره سئو را به کلی زیر سوال می‌برند، اما همچنان برخی از افراد بدون توجه به منابع معتبر تنها تجربیاتی که در پروژه‌های قبلی خود به دست آورده‌اند را مبنا قرار داده و بالتبع نتیجه ی دلخواه را هم نمی‌گیرند. در همین راستا، در این مقاله به بررسی برخی از باورهای نادرست درباره ی اصول سئو و بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو می‌پردازیم.

لینک بیشتر موجب کسب رتبه ی بهتر می‌شود
برخورداری از انبوهی از لینک‌ها برای کسب موفقیت در پروژه‌های سئو یکی از باورهای منسوخ شده است که برخی از افراد همچنان به آن باور دارند. گوگل با استفاده از الگوریتم پنگوئن دیگر به تنهایی تعداد لینک‌ها را در نظر نگرفته و موارد دیگری نظیر ارتباط معنایی و محتوایی وب‌سایت‌ها با یکدیگر، کلمات انتخاب شده برای لینک‌ها، زمان ایجاد لینک‌ها و … را نیز موردی بررسی قرار می‌دهد.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی ارتباطی با نتایج گوگل ندارد
اگرچه صفحات بسیاری از شبکه‌های اجتماعی به صورت مستقیم در نتایج موتورهای جستجو قرار نمی‌گیرند و در هیچ منبع رسمی نیز ارتباط بین شبکه‌های اجتماعی و نتایج گوگل مطرح نشده است، اما تحقیقات متعدد نشان می‌دهند که رابطه‌ای قوی مابین شبکه‌های اجتماعی و رتبه‌بندی نتایج جستجو‌ها وجود دارد. در حقیقت، فعالیت مناسب در شبکه‌های اجتماعی موجب افزایش میزان تعامل با کاربر و حس وفاداری وی به برند و در ادامه ی آن افزایش تعداد بازدید از وب‌سایت می‌شود که این مورد به صورت مستقیم در بهبود نتایج سئو تاثیرگذار است.

محتوا باید بر اساس کلمات کلیدی باشد
اولویت در تولید محتوا باید کاربر و پاسخگویی به نیازهای وی باشد و پس از آن معیارهای موتورهای جستجو مورد توجه قرار بگیرند. طبق این اصل، کلمات کلیدی باید به گونه‌ای در متن مورد استفاده قرار بگیرند که محتوا همچنان برای کاربر قابل‌فهم باشد و چیزهایی که منجر به رقم خوردن #تجربه ی کاربری بهتری می‌شوند نیز مد نظر قرار داده شوند. به طور کلی، در این مورد انتخاب موضوعات مرتبط با زمینه ی فعالیت وب‌سایت که برای کاربران دارای جذابیت بوده و ارزشمند هستند می‌تواند یکی از مهمترین اقدامات برای سئو سایت باشد.

رتبه ی بهتر منجر به جذب کاربران بیشتری می‌شود
کاملاً بدیهی است که در صورت حضور یک‌ وب‌سایت در نتایج بالای صفحه ی اول گوگل امکان کلیک بر روی آن لینک بسیار افزایش می‌یابد؛ اما آیا هر کیوردی ارزش اختصاص دادن زمان و منابع مالی را دارد؟ انتخاب کلمات کلیدی مناسب که پس از پروسه ی بهینه‌سازی‌ در موتورهای‌ جستجو بتوانند بیشترین تعداد کاربر ممکن را به طرف وب‌سایت هدایت کنند یکی از نخستین گام‌های تخصصی در سئو است که می‌تواند شکست یا پیروزی پروژه را تضمین کند. به عبارت دیگر، بر اساس قانون 80/20 می‌توانید روی 20% کلماتی تمرکز کنید که می‌توانند منجر به هدایت 80% کاربران به سمت سایت شما شوند

تعداد صفحات بیشتر کاربران بیشتری را به همراه دارد
تعداد صفحات به تنهایی نمی‌تواند عامل موفقیت یک پروژه باشد، بلکه مواردی نظیر حجم محتوا و تعداد بازدیدکنندگان هر صفحه نیز در مباحث سئو بسیار بااهمیت است. طبق تحقیقات انجام شده، بیش از 90% از کاربران تنها از نتایج صفحه ی اول بازدید می‌کنند! بدین ترتیب ساخت صفحات زیادی که در نتایج موتورهای جستجو از رتبه? مناسبی برخوردار نیستند تنها می‌تواند موجب اتلاف منابع پروژه و زمان شود.

همیشه از کلمات کلیدی برای Anchor Text استفاده کنید
قرار دادن چندین به اصطلاح Anchor Text در صفحه حاوی کلمات کلیدی مد نظرتان یکی از روش‌های قدیمی کسب نتیجه در سئو است که طبق تحقیقات اخیر دیگر مناسب نبوده و مقدار این تگ باید مرتبط با محتوای صفحه باشد نه صرفاً تکرار بی‌رویه ی یک کیورد (البته این موضوع ‌بدان معنی نیست که هرگز نباید از کلمات کلیدی در Anchor Text استفاده نمود، بلکه استفاده ی بی‌رویه از این تگ با هدف فریب دادن موتورهای جستجو است که می‌تواند موجب تاثیر منفی بر روی تمامی صفحات ایندکس شده شود.)

همواره تلاش کنید تا از محتوای مرتبطی برخوردار باشید
اگرچه ارتباط بین محتوای صفحات و متون یک سایت موضوع بسیار بااهمیتی است، اما این مورد نباید موجب تولید صفحاتی شود که اطلاعات جدیدی به فضای وب اضافه نمی‌کنند و یا بدتر از آن، کپی یا نسخه‌ای تکراری (دوپلیکیت) از صفحاتی قدیمی‌تر هستند. ایجاد تغییرات جزئی در متن و ارائه  مطالب تکراری از جمله مواردی هستند که ممکن است که موجب حفظ یکپارچگی محتوای سایت شود، اما در دراز مدت اُفت رتبه  وب‌سایت را به همراه خواهد داشت.

محتوا پادشاه است
جمله‌ای که احتمالاً بسیاری از متخصصین فعال در حوزه  بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو شنیده‌‌اند چیزی نیست جز «محتوا پادشاه است» اما این گزاره حاوی مواردی تکمیلی است که معمولاً بیان نمی‌شود! به عبارت دیگر، محتوا پادشاه است اما نَه هر محتوایی، بلکه این محتوای باکیفیت است که می‌تواند پادشاه باشد. تولید محتوایی سطحی که تنها یک کپی با مقداری تغییرات از سایر صفحات موجود در فضای آنلاین است نه تنها از نظر کاربر هیچ ارزشی ندارد، بلکه از دید موتورهای جستجویی همچون گوگل، بینگ و غیره نیز فاقد هرگونه اعتباری است و حتی ممکن است منجر به پنالتی (جریمه) شود!

توضیحات متا باید برای موتورهای جستجو نوشته شوند
هنگامی که کاربر عبارتی را در موتورهای جستجو سرچ می‌کند، مقدار متاتگ Description در پایین نام سایت نشان داده می‌شود که اگر این متن کوتاه تنها شامل کلمات کلیدی بوده و در آن هیچ‌گونه جمله‌بندی و اصول نگارشی رعایت نشده باشد، احتمال کلیک کاربر نیز به شدت اُفت می‌کند؛ لذا بهتر است هنگام انتخاب متنی که قرار است داخل این تگ قرار گیرد، روحیات کاربران نیز مد نظر قرار داده شوند و ببینید اگر چه چیزی بنویسید، بیشتر نظر کاربران جلب خواهد شد.

تا می‌توانید سایت خود را در دیگر سایت‌ها معرفی کنید
اضافه کردن نام سایت در لیست‌های گوناگون یکی از اشتباهات رایجی است که بسیاری از افراد تازه‌کار آن را انجام می‌دهند. ثبت اطلاعات در دایرکتوری‌ها یا فوروم‌های بی‌کیفیت و نامرتبط با زمینه? فعالیت وب‌سایت، نه تنها سودی برای سئو سایت ندارد بلکه موجب از دست دادن فرصتی مناسب برای کسب نتیجه‌ای مطلوب در لوکال سئو می‌شود.

عضو یک شبکه تبادل لینک شوید
آپدیت‌های جدید ‌الگوریتم پنگوئن لینک‌های چندطرفه را به سادگی تشخیص می‌دهند و به همین دلیل عضویت در مجموعه‌های تبادل لینک هیچ تا?ثیر مثبتی در بهبود رتبه? وب‌سایت نداشته و می‌تواند موجب جریمه‌های سنگینی از طرف گوگل شود که برطرف نمودن آن‌ها نیازمند زمان و هزینه بسیاری است.

به غیر از موارد فوق، چه باوردهای نادرست دیگری می‌شناسید که در صورت آگاهی از آن‌ها می‌توانیم در سئوی سایت نتایج بهتری کسب کنیم؟ نظرات، دیدگاه‌ها و تجربیات خود را با دیگر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.