طراحی وب سایت و اپلیکیشن موبایل

طراحی وب سایت و اپلیکیشن موبایل

شرکت نوپرداز بصورت تخصصی در زمینه طراحی وب سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی، سئو، طراحی سایت های اختصاصی فعالیت می نماید. مفتخریم که بهترین کیفیت و خدمات خود را ارائه دهیم.
طراحی وب سایت و اپلیکیشن موبایل

طراحی وب سایت و اپلیکیشن موبایل

شرکت نوپرداز بصورت تخصصی در زمینه طراحی وب سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی، سئو، طراحی سایت های اختصاصی فعالیت می نماید. مفتخریم که بهترین کیفیت و خدمات خود را ارائه دهیم.

قدرت بیان در فروش و تجارت

بین میزان مشارکت در مکالمات و میزان تعهد به توافقات رابطه مستقیم وجود دارد. به عنوان مثال وقتی برای یک جمع و یا حتی یک نفر صحبت می کنید هر چه بیشتر از آن ها بخواهید که سوال بپرسند، نظر بدهند و موافقت یا مخالفت خود را اعلام کنند، میزان مشارکت آنها بیشتر می شود. همه در زمینه تجارت فعالیت می کنند، اما نکته مهم این است که در این زمینه چقدر مهارت دارید؟

می دانستید بیشتر افراد در خصوص قدرت بیان و فروش از چه چیز می ترسند؟
از طرد شدن و شکست خوردن وحشت دارند و در این مواقع است که حتی فکر مشارکت در فروش ناراحت کننده است.

آیا می دانستید که مردم در مقابل قدرت بیان و فروش سراغ کسب و کارهایی می روند که ریسک پایینی داشته باشند و در روابط اجتماعی هم با افرادی معاشرت می کننند که آنها را به همان صورت که هستند، بپذیرند.

قدرت بیان در فروش و تجارت 

خبر خوب این است که اصول فروش کاملا اکتسابی و قابل یادگیری است.

چون همان افرادی که الان جزء ۱۰درصد برجسته در فروش هستند زمانی جزء۱۰ درصد ضعیف تجارت بودند.

شما می توانید با تمرین و تکرار مهارت فروش و تجارت خودتان را افزایش دهید.

اعتماد سازی قدرت بیان در فروش

باید همیشه این نکته را مد نظر قرار دهید که:

  • همه از این که کسی بخواهند آنها را تغیر دهند یا سو استفاده کنند می ترسند.
  • هیچ کس نمی خواهد چیزی بخرد که دوست ندارد، یا نیازی به آن ندازد.
  • پس هر وقت برای ارایه محصولات، خدمات یا ایده ها بامشتری جدید روبرو می شود، او از تجربیات گذشته اش شرطی شده که محتاط، مردد و شکاک باشد.
  • شما به طور ناخودآگاه این ترس را در او به وجود می آورید که ممکن است مرتکب اشتباه شود.
  • و مهمترین وظیفه شما در فروش و مکالمات تجاری این است که ترس را کاهش دهید و آن را با اعتماد به نفس جایگزین کنید.

آخرین نکته در فروش

مهمترین واژه در تجارت و زندگی اجتماعی چیست؟

  • واژه ای که تعین کننده میزان فروش، سرعت در فروش، میزان درآمد و تقریبا تمام چیزهایی که در زمینه شغلی به آن می رسید اعتبار است.
  • و اعتبار مهمترین واژه برای موققیت در فروش می باشد.
  • هرچه مردم به شما بیشتر اعتماد داشته باشند، آمادگی بیشتری دارند تا به شما اعتماد کنند و این فرایند روندی افزایشی خواهد داشت.

تا وقتی که چیزی نفروشید اتفاقی هم نخواهد افتاد. ( رد موتلی)

آسان ترین راه کسب درآمد چیست؟

آسان ترین راه برای پول درآوردن این است که در کسب وکار دیگران مشغول به کار شوید و حقوقی ناچیز دریافت کنید، اما این نه بهترین راه و نه پایدارترین شیوه درآمد است.

  • بهترین روش کسب درآمد این است که کسب و کاری راه اندازی کنید که گردش کار آن را دیگران انجام دهند و یا ایجاد سیستم هائی برای سرمایه گذاری که افراد باهوش و نوابغ وظیفه گردش پول را به عهده داشته باشند.
  • اما واقعیت این است که افراد کمی توان ذهنی و عملی ورود به حوزه های ساخت چنین سیستم هائی را دارند.
  • به همین دلیل تنها ۳ درصد افراد جهان می‌توانند به گروه ثروتمندان وارد شوند.
  • منبع: نوپرداز

معرفی بهترین سایت های آموزش طراحی اپلیکیشن

قبل از وارد شدن به فهرستی از بهترین منابع یادگیری طراحی اپلیکیشن موبایل، از تعدادی آمار مهم اطلاع یابید: آیا می دانستید که در جهان از هر ۵ نفر یک نفر گوشی هوشمند دارد؟ و از هر ۷ نفر یک نفر تبلت دارد. هر دوی آنها یعنی گوشی و تبلت به شدت به اپلیکیشن های موبایل وابسته هستند. در ادامه با این مقاله از شرکت طراحی اپلیکیشن وب افرا همراه باشید.

معرفی بهترین سایت های آموزش طراحی اپلیکیشن

به همین دلیل یادگیری چگونگی ایجاد اپلیکیشن موبایل لازم می باشد. البته سخت ترین قسمت مشخص کردن پلت فرم اپلیکیشن موبایل می باشد که باید بر روی آن تمرکز کرد. پلت فرم هایی مانند اپل، ios، اندروید گوگل، ویندوز فون و حتی بلک بری وجود دارند. اندروید و ios به دلیل استفاده گسترده از آنها برای یادگیری و دنبال کردن بهترین گزینه های می باشند.

چه زبان یا پلت فرمی را باید یاد بگیریم؟

Objective-C زبان اصلی برای دستگاه های اپل مانند آیفون، اپل و آی پد لمسی (هر چند که سویفت در حال گسترش است). از سوی دیگر زبان رسمی برای توسعه اندروید، جاوا می باشد. با این حال شما می توانید اپلیکیشن موبایل را برای اندروید از طریق NDK با استفاده از C و ++C ایجاد کنید، اما ما آن را توصیه نمی کنیم.

اپلیکیشن ویندوز فون به روش های مختلفی طراحی شده است: XAML با استفاده از UI، #C و ویژوال بیسیک برای جنبه های برنامه نویسی استفاده می کند. با آخرین نسخه ویندوز فون ۸ می توانید اپلیکیشن ها را با ++C و با استفاده از Direct3D برای سخت افزار گرافیکی قدرتمند توسعه دهید. این ها برای توسعه بازی های موبایل مناسب می باشند.

درباره بلک بری زیاد توضیح نمی دهیم، به دلیل این که با زبان های مختلف می توانید از آن استفاده کنید. علاه بر این، پلت فرم بلک بری در بین کاربران تلفن همراه دیگر استفاده نمی شود.

بهترین انتخاب برای یک پلت فرم انتخاب یکی از مواردی است که قصد دارید از آن استفاده کنید. اگر شما انواع دستگاه ها را برای تست ندارید پس با پلت فرم دستگاه خودتان شروع به کار کنید و اپلیکیشن دلخواه خودتان را بر روی دستگاه خود تست و آزمایش کنید.

از کجا باید شروع کنید؟

برخلاف یادگیری دیگر زبان های برنامه نویسی، توسعه اپلیکیشن موبایل طول می کشد و شامل چند لایه می باشد. با این وجود امکان یادگیری طراحی و توسعه اپلیکیشن موبایل برای شما وجود دارد و نیازی نیست که برای یادگیری آن هزینه زیادی را به مدرسه ها و دیگر آموزشگاه های برنامه نویسی منحصر به فرد بپردازید. به راحتی می توانید مهارت خودتان را با تمرین عملی نشان دهید.

برای کمک به شروع یادگیری توسعه اپلیکیشن موبایل ما لیست تعداد زیادی از منابع را جمع آوری کرده ایم. تعدای از آنها رایگان و تعدادی پولی هستند. به هر حال همه آنها برای یادگیری توسعه اپلیکیشن موبایل ارزشمند هستند.

معرفی بهترین سایت های آموزش طراحی اپلیکیشن

 سایت های برتر برای یادگیری توسعه و طراحی اپلیکیشن موبایل

لیست زیر به سه بخش تقسیم می شود:

طراحی اپلیکیشن برای اندروید و منابع

طراحی اپلیکیشن برای Ios (اپل) و منابع

دیگر منابه توسعه اپلیکیشن موبایل

توضیح می دهیم که هر کدام از این منابع برای چه سطحی (مبتدی، متوسط، عالی) مناسب می باشد.

منابع برای یادگیری طراحی اندروید موبایل

یادگیری جاوا برای توسعه اندروید

این کتاب (This paperback book) ایده ای مناسب برای برنامه نویسان مبتدی می باشد تا به سطح متوسط برسند. اگر شما قبلا در این زمینه هیچ تجربه ای نداشته اید، این کتاب برای شروع کار شما مناسب می باشد. از آنجایی که جاوا جدایی ناپذیر از توسعه اپلیکیشن موبایل است، این کتاب همان چیزی هست که می خواهید بر روی آن تمرکز کنید.

قیمت: از ۲۵ دلار شروع می شود

انجمن توسعه موبایل

Anddev یا the Android Development Community  برای توسعه اندروید موبایل اختصاص داده شده است. انجمنی که در آن افراد با هم اندیشی یک دیگر به بحث درباره موضوعات مرتبط با تلفن های همراه می پردازند. در این جا آموزش های مفیدی برای توسعه مهارت در هر سطحی وجود دارد.

قیمت: رایگان

پورتال انجمن رسمی توسعه اندروید

در این انجمن آموزش و برنامه نویسی را می توانید پیدا کنید (This guide is hosted on the official Android Developer’s Community). اطلاعات زیادی در مورد پلت فرم اندروید به دست می آورید. در این انجمن به روزرسانی ها، ویژگی های جدید و بحث در مورد اطلاعات دیگر اعلام می شود.

قیمت: رایگان

آموزش رسمی توسعه اندروید

در این انجمن (This guide is hosted on the official Android Developer’s Community) توسط برنامه نویسان با تجربه راهنمایی می شوید. این سایت برای شما که می خواهید بدانید، چطور یادگیری را شروع کنید یک منبع عالی می باشد.

قیمت: رایگان

 

یادگیری اندروید (Software development kit)SDK با استفاده از موسسه Tuts Plus

اگر کاربر جدید برنامه نویسی هستید باید کلاس های ویژه Tuts Plus Android SDK tutorial را بررسی کنید. این برنامه رایگان است و شما از طریق استفاده از کیت توسعه نرم افزار اندروید آن را می توانید انجام دهید. این منبع عالی برای برنامه نویسی سطح متوسط می باشد و برای کارشناسان مناسب نمی باشد.

قیمت: رایگان

اپلیکیشن اندروید علم خلاق، جدی و سرگرم کننده در سایت Coursera

سایت Coursera مکان خوبی برای یادگیری اصول علم کامپیوتر و برنامه نویسی برای افراد مبتدی می باشد. در این سایت ابتدا مطالب مقدماتی آموزش داده می شود و سپس با استفاده از جاوا و ابزارهای توسعه نرم افزار استاندارد، درس های خاص اندروید را آموزش داده می شود. در این سایت برای شروع یادگیری برنامه نویسی نیازی به تجربه قبلی ندارید.

قیمت: رایگان

توسعه اپلیکیشن اندروید با دوره های Coursera

Udacity یکی دیگر از مدرسه های برنامه نویسی آنلاین است، اما دوره های توسعه اپلیکیشن اندروید آن به وسیله گوگل ساخته شده است. در این سایت شما می توانید ار یک برنامه نویس مبتدی به برنامه نویس متوسط عالی تبدیل شوید.

قیمت: بعد از ۱۴ روز دوره آزمایشی رایگان، ۱۹۹ دلار در ماه می باشد.

سایت Vogella

این سایت انواع مختلفی از آموزش های باکیفیت را برای توسعه اندروید به صورت رایگان ارائه می دهد. آموزش ها در این سایت به خوبی نوشته شده اند و راهنمایی و اطلاعات کاملی در اختیار شما می گذارد. شامل آموزش های مفید همراه با تمرین می باشد. برای یادگیری بیشتر لینک منابع دیگر در این سایت وجود دارد.

سایت Technotalkactive

این سایت توسط Paresh Mayani که یک توسعه دهنده محبوب اندروید و متخصص در توسعه آموزش های موبایل است اداره می شود. او در این سایت تمام تجربه ها و راهنمایی های خود را می نویسد. پس از پایان کار می توانید به وبلاگ او بروید و در آن آدرس های مربوط به کار از جهات مختلف با اندروید را ببینید.

قیمت: رایگان

سایت Android Hive

این وبلاگ به وسیله Ravi Tamada یکی دیگر از توسعه دهندگان مشهور اندروید ایجاد شده است. بسیاری از پست های این وبلاگ در مورد راهنمایی های گام به گام برای کار با ابزارهای توسعه اندروید می باشد.

قیمت: رایگان

Made in Android

این سایت یک وبلاگ یا نشریه اینترنتی است که طیف گسترده ای از راهنمایی ها و ترفندهای توسعه اپلیکیشن اندروید را ارائه می دهد. این سایت برای تمام سطوح مهارت ها عالی می باشد

قیمت: رایگان

Codelearn Android Tutorial

این سایت یک فرم کاملا منحصر به فرد برای آموزش می باشد. درس های این سایت نشان می دهد که چگونه برنامه های خود را با تعدادی از زبان های برنامه نویسی متفاوت بنویسید.

قیمت: رایگان

معرفی بهترین سایت های آموزش طراحی اپلیکیشن

Android Example

این سایت برای کار با اندروید و یادگرفتن برخی از ویژگی های پیشرفته و عملکرد آن مفید می باشد. این سایت وبلاگی است که بر روی موضوعات جالب متمرکز می شود.

قیمت: رایگان

Android Begin

این سایت یک منبع عالی برای برنامه نویسان متوسط وبا تجربه می باشد. این یک وبلاگ است که به طو منظم به روز می شود و درباره موضوعات مختلف توسعه اندروید، بحث می کند

قیمت: رایگان

Mybringback توسعه اندروید برای مبتدیان

در این سایت Mybringback مجموعه های یوتیوب بسیار توضیح داده شده است. در آن بسیاری از مفاهیم مفید برای توسعه اپلیکیشن موبایل وجود دارد.

قیمت: رایگان

یادگیری توسعه اندروید با شیوده درست به وسیله Kevin Darty

Kevin Darty یک توسعه دهنده است. او معتقد است که هر کاربر جدید برنامه نویسی باید با جاوا، شروع به ساخت اپلیکشن توسعه موبایل کند. این لیست شامل آموزش، کتاب، مقالات و دیگر موارد می باشد که به شما کمک می کند تا برنامه نویسی را یاد بگیرید

قیمت: رایگان

سیکل جدید Android Bootcamp Series 2012

آموزش های ویدئویی مجموعه Android Bootcamp به پایان رسیده است. با این حال این آموزش ها موضوعات زیادی را پوشش می دهند و به افراد کمک می کنند که به توسعه اپلیکیشن اندروید دسترسی پیدا کنند.

قیمت رایگان

ترجمه از codeconquest

معرفی مهمترین جاهای دیدنی تهران

تهران بزرگ‌ترین شهر و پایتخت ایران و مرکز استان تهران و شهرستان تهران است. جمعیّت آن در حدود 8 میلیون نفر است و بیست و پنجمین شهر پرجمعیّت جهان به شمار می‌ آید. مساحت این شهر ۷۳۰ کیلومتر مربّع است. این شهر یکی از بزرگ‌ترین شهرهای غرب آسیا  و بیست و هفتمین شهر بزرگ دنیا است. شهر تهران، در شمال کشور ایران و جنوب دامنهٔ رشته‌ کوه البرز واقع شده‌است.

مهمترین جاهای دیدنی تهران عبارتند از:

برج میلاد

عکس از جاهای دیدنی تهران,جاهای دیدنی تهران,برج میلاد

برج میلاد از بلندترین برج های ایران است

برج میلاد نام برج مخابراتی چند منظوره است که در شمال غربی تهران، میان تپه‌ ای با مساحت تقریبی ۱۴ هکتار واقع در جنوب محله شهرک غرب و شمال کوی نصر در منطقه ۲ شهرداری تهران قرار دارد. این برج با ارتفاع ۴۳۵ متر (۳۱۵ متر از آن مربوط به شفت بتنی و ۱۲۰ متر دیگر مربوط به آنتن برج)، بلندترین برج ایران، ششمین برج بلند مخابراتی جهان و بیستمین سازه بلند نامُتکی جهان است.

این برج با ۱۳ هزار متر زیربنا از نظر وسعت کاربری سازهٔ رأس برج در میان تمامی برج‌های مخابراتی دنیا مقام نخست را دارد. این سازه به دلیل بلندی بسیار و شکل ظاهری متفاوتش، تقریباً از همه جای تهران نمایان است و از این رو، یکی از نمادهای پایتخت ایران به شمار می‌آید.

موزه آبگینه

جاهای دیدنی تهران,مکان های دیدنی تهران,موزه آبگینه

موزه آبگینه، موزه تخصصی شیشه و سفال است

این مجموعه تا ۱۳۳۰ خانه و محل کار قوام‌السلطنه بود و بعد از آن به مدت هفت سال در اختیار سفارت مصر قرار گرفت. سپس، به ترتیب به محل سفارت افغانستان، بانک بازرگانی و در سال ۱۳۵۵ با همکاری مهندسان ایرانی و اتریشی، تغییرات آن شروع شد. موزه آبگینه، موزه تخصصی شیشه و سفال است.

قدیمی‌ ترین شیشه‌ ها، لوله‌ های شیشه‌ ای به نام سیلندر شیشه است که از معبد چغازنبیل کشف شده است و مربوط به هزاره دوم قبل از میلاد است. شیشه‌ ها و سفال‌ های طبقه اول نیز مربوط به دوره‌ های پیش از تاریخ است که قدیمی‌ترین سفال دست‌ساز از دوران اشکانی می باشد. این موزه دارای تالارهای مختلفی مانند تالار صدف، تالار زرین و تالار لاجورد است که مجموعه ای از ظروف تاریخی با نقش و نگارهای هنری را در خود جای داده است.

بوستان نوروز

جاهای دیدنی تهران,بهترین جاهای دیدنی تهران,بوستان نوروز

از جاهای دیدنی تهران میتوان به بوستان نوروز اشاره کرد

یکی از جاهای دیدنی تهران در غرب بزرگراه شهیدمدرس و جنوب پارک آب و آتش می باشد که با عبور از مجموعه آب و آتش و ادامه مسیر به سمت جنوب، بعد از اتوبان شهید همت با استفاده از یک پل ارتباطی وارد بوستان نوروز و مجموعه پلانتاریوم می شوید.

بوستان نوروز با بیش از 90 هزار متر مربع مساحت بزرگترین بوستان پهنه غربی اراضی عباس آباد تهران با کارکرد تفریحی، فرهنگی و تفرجی است که برای آن کارکردهای بین المللی و فرهنگی نیز تعریف شده است. در بخشی از بوستان نوروز به نام «اکو»، برای کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو (به علاوه بحرین و عراق، که عضو اکو نیستند ولی نوروز را جشن می گیرند) 12 سکو طراحی شده است که این کشورها می توانند مراسم و آداب خاص خود درباره نوروز را در آن به نمایش بگذارند.

بوستان باغ ایرانی

جاهای دیدنی تهران,بهترین جاهای دیدنی تهران,بوستان باغ ایرانی

بوستان باغ ایرانی در ده ونک قرار گرفته است

با مساحتی حدود 3.4 هکتار در محدوده شهرداری منطقه 3 تهران واقع شده و بر اساس الگوی باغ ایرانی طراحی گردیده است تا به یکی از جاهای دیدنی تهران بدل شود. بوستان باغ ایرانی در یکی از محله های قدیمی تهران به نام ده ونک قرار گرفته که با قدم زدن در کوچه پس کوچه هایش یادی از گذشته های نه چندان دور تهران می کنید. عمارت ها و خونه باغ های قدیمی یاد آور آرامش و صفای مردم آن، از زیباییهای محله های قدیمی تهران هستند. در همان حوالی یکی از باغ های قدیمی سر و سامان داده شده و با استفاده از عناصر معماری سنتی ایرانی نام باغ ایرانی را به یدک می کشد.

2.5 هکتار از سطح بوستان باغ ایرانی به فضای سبز اختصاص داده شده و جالب اینجاست که در احداث فضای سبز آن درختان قدیمی موجود حفظ گردیده اند و گونه های گیاهی دیگر از قبیل برگ نو، برگ بو، زرشک، شیر خشت، مورد، پیراکانتا، انواع رز و نسترن و بوته های فصلی و دایمی به آن اضافه شده اند. گلکاری های بسیار زیبا در کنار درختان سر به فلک کشیده و نیمکت هایی که می توانید روی آنها بنشینید و از زیباییهای این باغ لذت ببرید. بدون شک بوستان باغ ایرانی از مکانهای دیدنی تهران است.

از ویژگی های مهم بوستان باغ ایرانی می توان به مناسب سازی معابر جهت تردد معلولین اشاره کرد که استفاده از این بوستان را برای این عزیزان راحت تر می کند. بوستان باغ ایرانی به نام های پارک باغ ایرانی، نیز شناخته می شود. بوستان باغ ایرانی دارای 2 ورودی اصلی با سردرهای زیبا در ضلع شرقی و غربی و 2 ورودی در ضلع جنوبی و جنوب غربی است.

آدرس بوستان باغ ایرانی: خیابان شیخ بهایی شمالی،20  متری پیروزان، کوچه شهید صابری.

بهشت مادران

بهترین جاهای دیدنی تهران,جاهای دیدنی تهران,بهشت مادران

یکی از جاهای دیدنی تهران، بهشت مادران، که فقط مختص زنان است

این بوستان نخستین مجموعه ورزشی تفریحی ویژه بانوان است که با دیوارهای بلند محافظت شده و ورود مردان به آن ممنوع است. عملیات احداث پروژه بوستان بهشت مادران واقع در ضلع شمال شرقی تقاطع بزرگراه های رسالت و شهید حقانی از اواخر اردیبهشت سال ۱۳۸۴ شروع گردید.

یکی از جذابیت‌ های بوستان بهشت مادران، گونه‌ های گیاهی است که برای فضای سبز آن استفاده شده و زنان علاقه‌مندی خاصی برای آگاهی از کم و کیف رشدشان نشان می‌ دهند که البته در این رابطه فضایی در قالب کلینیک گل و گیاه نیز در پارک طراحی شده است. در این پارک بیش از ۳۸ گونه گیاهی وجود دارد. همچنین جوی‌ های آب در سراسر بوستان طراحی شده که برخی در آرامش پارک، عبور آب را به تماشا می‌ نشینند و در حقیقت یکی از زیباترین فضاهای پارک همین قسمت است. دور از هیاهوی خیابان‌ ها و ماشین‌ ها بهشت مادران فضایی آرامش بخش برای زنانی است که نیاز به تفریح و استراحت دارند.

بوستان آب و آتش

جاهای دیدنی تهران,عکس جاهای دیدنی تهران,بوستان آب و آتش

بوستان آب و آتش که از مکانهای دیدنی تهران است

یکی از بوستان های متفاوت شهر تهران با مساحتی گسترده و امکانات تفریحی مختلف که بدون شک از دیدنیهای تهران محسوب می شود. بوستان آب و آتش با مساحت 24 هزار مترمربع در تیرماه 1388 افتتاح شد. بوستان آب و آتش یا بوستان حضرت ابراهیم (ع) دارای تجهیزاتی مانند چهار برج آتش، آبنما،فضای بازی با آب، چادری ۷۰۰ متری با روی گردان ۳۷۰ نفری، پل ابریشم، لانه کبوتر، کالسکه رانی، فانوس دریایی، آلاچیق،… و محیط سبز است که آن را از سایر بوستان های تهران متمایز کرده است.

 

بوستان آب و آتش که از مکانهای دیدنی تهران است از طریق یک پل کابلی به بوستان نوروز ارتباط دارد. این پل مخصوص پیاده روی و دوچرخه سواری است که از روی اتوبان همت می گذرد و نمای بسیار زیبایی دارد. بوستان آب و آتش دارای 2 در ورودی نیز هست که یکی از اتوبان شهید حقانی و دیگری از کوچه کنار بوستان؛ در ضلع غربی آن که دالانی با سقفی چوبی است و در تابستان با گل و گیاه پوشیده می شود وبسیار زیبا و دلنشین است.

آدرس بوستان آب و آتش: بوستان حضرت ابراهیم (ع) در شمال مجموعه تفریحی اراضی عباس آباد تهران قرار گرفته است. بوستان آب و آتش در میدان ونک، اتوبان شهید حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، دست راست، جنب اتوبان. در اولین کوچه بعد از چهارراه جهان کودک راه دارد که آخر آن خیابان پارکینگ مخصوص پارک نیز در نظر گرفته شده است.

درکه

مکان های تفریحی تهران,جاهای دیدنی تهران,درکه

درکه تهران به نام های درکه، نیز شناخته می شود

درکه یکی از از قدیمی ترین و زیباترین محلات ییلاقی شمیرانات است که در امتداد دره مصفایی به همین نام به صورت شمالی-جنوبی و در دو طرف مسیر رودخانه درکه واقع شده است. محل و مسیر کوهستانی درکه در شمال غرب تهران قرار دارد و آغاز یکی از مسیرهای محبوب کوه پیمایی در تهران است. درکه یکی از تفریحگاههای مهم و قدیمی تهران است که نباید هیچوقت آن را از نظر دور کنید. ییلاق خوش آب وهوایی در پای کوههای بلند البرز، مکانهای دیدنی با دسترسی آسان که می توان برای کوه پیمایی سبک و گشت و گذار به آنجا رفت .

قدمت درکه به حدود قرن پنجم هجری بر می گردد و سادات ساکن در آن از نسل امامزاده سید محمد والی از نوادگان علی بن حسین هستند. کشف سنگ های قبور، تنور های قدیمی، هاون های سنگی تراش خورده هنگام خاکبرداری و احداث بنای امامزاده، همچنین جاری بودن چشمه آب در شمال بقعه متبرکه موید سکنای اولیه اهالی درکه در اطراف همین امامزاده می باشد.

هفت حوض، جنگل و آبشار کارا، آبشار بند عبدالله، آبشار جوزک، پلنگ جوزک، پلنگ چال، اسپیو (آب سپید)، هفت چشمه (هفت طیغانی)، و کفو (آب کف دار) معروف ترین جلوه های طبیعت زیبا و مترنم دره درکه هستند که بر جاذبه های گردشگری و کوه پیمایی آن افزوده اند. درکه تهران به نام های درکه، نیز شناخته می شود.

چشمه علی

جاهای دیدنی تهران,عکس جاهای دیدنی تهران,چشمه علی

نام باستانی این چشمه علی، سورنا بوده است

این چشمه در همسایگی ابن بابویه، برج طغرل، دژ رشکان و در زیر باروی ری واقع شده است. چشمه‌علی از میان صخره‌ اى بزرگ خارج شده و به سوى جنوب و سپس جنوب شرق جاری است. نام باستانی این چشمه، سورنا بوده است که احتمالا منسوب به دودمانی بزرگ در دوره اشکانیان و ساسانیان است. بعدها به نام امام علی (ع) به چشمه على معروف شد. قدمت چشمه‌ علی به حدود ۸۰۰۰ سال پیش بر می‌ گردد، زمانی که نخستین اجتماع در کنار چشمه‌ ای دایمی واقع بر بالای تپه‌ ای، گرد آمدند. این محل در هزاره سوم پیش از میلاد ناگهان متروک شد و دوباره از هزاره دوم مسکونی و آباد گشت.

این جا آثاری از عهد پارت‌ ها (حصار معبد آناهیتا متعلق به آغاز عصر مسیحی)، ساسانی‌ ها، اسلام تا عهد تیموریان به دست آمده است. به استناد روایت‌ های مختلف، مادر زرتشت نیز در این مکان متولد شده است. درباره آب چشمه گفته می‌ شود که از جاجرود و قیطریه تأمین می‌ شود و پس از گذر از راه‌ های زیر زمینی، از دل تپه می‌ جوشد. در گذشته فرش فروش‌ ها و مردم تهران، قالی‌ ها و قالیچه‌ های خود را با این عقیده که در آب این چشمه خاصیتی است که فرش را تمیز و رنگش را روشن‌ تر و پر جلاتر می‌ سازد، در آب چشمه‌علی می‌ شستند. چشمه‌ علی در جنوب تهران و شمال شهرری در منطقه ۲۰ شهرداری تهران قرار دارد.

میدان آزادی

جاهای دیدنی تهران,مکان های دیدنی تهران,برج آزادی

برج آزادی نماد تهران می باشد

 

از بزرگ ترین میدان های تهران است که برج آزادی با ارتفاع چهل و هشت متر ، نماد تهران در آن قرار دارد. برج آزادی یا شهیاد ، در زمان سلطنت محمد رضا شاه پهلوی به عنوان نماد پایتخت ساخته شد. این میدان که قبل از انقلاب ۱۳۵۷ ایران میدان شهیاد نام داشت، به صورت بیضی ساخته شده است که در مرکز آن برج آزادی قرار گرفته است و در حاشیه ی آن دو مسیر اتومبیل رو که در بعضی قسمت ها به صورت دو طبقه ساخته شده است، قرار گرفته است. بین بنای برج آزادی و مسیرهای اطراف میدان نیز باغچه های چمن کاری شده به صورت شش ضلعی ساخته شده است.

بازار تجریش

بازار تجریش,مهمترین جاهای دیدنی تهران,جاهای دیدنی تهران

بازار تجریش یکی از قدیمی‌ترین بازارهای تهران در منطقه شمیرانات است

بازار تجریش که از یک طرف به میدان تجریش، از سمت دیگر به امام‌زاده صالح و کوچه‌ های اطراف آن راه دارد، از قدیمی‌ ترین مراکز خرید شمیران بوده و هنوز بافت قدیمی خود را حفظ کرده است‌. اگر چه ساخت بازار قائم به سبک جدید در کنار آن شکل کاملاً سنتی بازار را تحت تأثیر قرار داده است‌، اما هنوز حجره‌ های معروف و قدیمی بازار هویت خود را از دست نداده‌ اند. بازار قدیمی تجریش، به صورت سرپوشیده و متصل کننده دو محله سرپل و تجریش است‌، که نمونه کوچکی از بازار تهران است‌.

در بازار تجریش که از سوق‌ های کوچکی تشکیل شده‌، یک میدان سرپوشیده میوه و تره ‌بار هم وجود دارد که از نظر مکانی بسیار جذاب و زیبا است‌. البته این میدان در اصل مکان تکیه تجریش می باشد که یکی از قدیمی ترین تکیه های تهران به شمار می رود و بعد از ده محرم به اجاره در اختیار بازار میوه تره بار قرار می گیرد. بازار تجریش همچون دیگر بازارهای سنتی، مسجد و حسینیه دارد‌.

 

فهرست دیگر جاهای دیدنی تهران:

تهران قدیم
1. مجموعه برج آزادی
2. خانه موزه مقدم حسن آباد
3. عمارت مسعودیه بهارستان
4. باغ موزه نگارستان بهارستان
5. کاروانسرای خانات میدان شوش
6. خانه کاظمی تهران قدیم چاله میدان
7.باغ موزه قصر
8. مدرسه دارالفنون ناصرخسرو
9.خانه دکتر مصدق فلسطین
10.قنات آب شهرک امید

هنری
11. خانه موزه استاد صبا بهارستان
12. موزه فرش کارگر شمالی
13. موزه موسیقی الهیه
14. خانه صادق هدایت سعدی
15. موزه سینما باغ فردوس
16. موزه ابگینه و سفالینه سی تیر
17. شهرک سینمایی غزالی جاده مخصوص کرج
18. موزه هنرهای معاصر کارگر شمالی
19. تاتر شهر پارک دانشجو
20. تالار وحدت حافظ
فرهنگی تاریخی
21. مجموعه موزه های کاخ گلستان
22. مجموعه موزه های کاخ نیاوران
23. مجموعه موزه های کاخ سعد آباد
24.موزه عبرت ایرات عشرت آباد
25. موزه رضا عباسی شریعتی
26. موزه جواهرات چهارراه استانبول
27. موزه عروسک های ملل پاسداران
28. موزه ملی ایران سی تیر
29.موزه ملک باغ ملی
30. باغ مینیاتوری ایران جانبازان غربی

مذهبی
31. آرامگاه ابن بابویه
32. موزه آثار شهدا بهشت زهرا
33. موزه مرکزی شهدا طالقانی
34. مسجد و مدرسه سپهسالار ناصر خسرو
35. کلیسای سرکیس مقدس نجات الهی
36. موزه هنرهای دینی امام علی اسفندیار
37.حسینیه و خانه امام خمینی جماران
38. مرقد امام خمینی بهشت زهرا
39.حسینیه ارشاد شریعتی
40. امام زاده داوود کن

گردش و فضای سبز
41. آبشار و آب نما تهران شهید خرازی
42. پارک ژوراسیک سعادت آباد پارک پرواز
43. باغ ایرانی شیخ بهایی
44. پارک بازیافت علی آباد جنوبی
45. دریاچه شهدای خلیج فارس چیتگر
46. بوستان نوروز پل طبیعت گنبد مینا و زیما پارک آب و آتش
47. باغ گیاه شناسی ملی پیکان شهر
48. باغ پرندگان هنگام
49. موزه حیات وحش هفت چنار
50. موزه حشرات هایک میرزا یانس چمران

ورزشی 
51. کوهنوردی کوهستان های تهران پناه گاه های شیر پلا توچال و پناه گاه کلک چال درکه و دارآباد
52. دوچرخه سواری پارک چیتگر
53. مجموعه ورزشی استادیوم آزادی
54. مجموعه ورزشی انقلاب نیایش
55. پیست های اسکی توچال و دیزین و شمشک و …
56. پینت بال ای تهران کوهستان و انقلاب و …
57. پرواز پاراگلایدر شهران
58. جاده پیاده روی پارک پردیسان
59. پارک اختصاصی بانوان بهشت مادران حقانی
60. کارتینگ پرند

علمی
61. موزه پست و تلفن باغ ملی
62. موزه ملی پزشکی کارگر شمالی
63. موزه خودروهای تاریخی جاده مخصوص کرج
64. موزه تماشاگه زمان تجریش
65. نمایشگاه هوایی اتوبان کرج
66. موزه دکتر حسابی مقصود بیک
67. موزه صنعت برق پیروزی
68. رصد خانه زعفرانیه
69. پارک ترافیک مرزداران
70. موزه اسناد ملی حقانی

تجاری 
71. بازار قدیم تهران
72. بازار سنتی تجریش
73. بازار مبل و موزه مبل یافت آباد
74. نمایشگاه بین المللی تهران چمران
75. مجتمع تجاری و پردیس بزرگ سینمایی کوروش ستاری
76. هایپر استار باکری
77. مال های جدید تهران تیراژه 2 و ارگ و تهران مال و پالادیوم …
78. مرکز خرید گلستان شهرک غرب
79. مرکز همایش های اجلاس سران
80. بازار موبایل علاالدین جمهوری

خوراکی 
81. رستوران ها و کافه های دربند
82. رستوران ها و کافه های درکه
83. رسووران های فرحزاد
84. کافه و رستوران های ییلاقات تهران فشم و میگون. لواسان و کن
85. کافه نادری انقلاب
86. فودکورت پالادیوم
87. قنادی های کوک
88. کافه رستوران خانه هنرمندان ایرانشهر
89. چلوکبابی های قویمی بازا تهران مسلم و شمشیری و شرف الاسلامی و …
90. دیزی سنتی آذری میدان راه آهن

تفریحی 
91. برج میلاد و دلفیناریوم
92. آکواریوم و موزه صلح پارک شهر
93. سورتمه تهران گلابدره
94. تله کابین توچال
95. سینمای 7 بعدی پارک آب و آتش
96. دهکده آبی پارس
97. مجموعه آبی فشافویه اتوبان قم
98. باشگاه موتورسواری صحرایی اتوبان بابایی
99. سرزمین عجایب مجتمع تیراژه اشرفی اصفهانی
100. شهربازی بیلینو بوستان نهج البلاغه

گردآوری : بخش گردشگری بیتوته
منابع:
visit.tehran.ir
aryazamyn.com

شغل های ایران که بهترین بازار کار را دارند

به گزارش هفت صبح، شرایط خاص اقتصادی و رکود حاکم بر کشور، پیدا کردن شغلی با درآمد مناسب را شبیه عملیات غیرممکن کرده. نرخ بالای بیکاری یکی از معضلات اساسی اقتصادی کشور است و تازه بیش از چهار میلیون دانشجو هم به زودی به این جمع متقاضیان کار اضافه می‌شود.

در این بین اما شغل‌هایی هم است که هنوز بازار کار آنها اشباع نشده و تحولات اخیر کشور کسب و کار آنها را توسعه بخشیده. مثلا طرح تحول سلامت و افزایش بودجه سلامت کشور ظرفیت‌های جدیدی در رشته‌های مرتبط با پزشکی ایجاد کرده. در دوران پسابرجام تعداد گردشگرانی که وارد کشور می‌شوند به طرز محسوسی افزایش یافته و گاهی هتل‌ها در مناطق گردشگرپذیر از ماه‌ها قبل رزرو می‌شود.

این یعنی مشاغلی مثل راهنمایان گردشگران خارجی می‌توانند درآمد خوبی داشته باشند. ما در ادامه هفت شغلی را که پیش بینی می‌شود در حال حاضر و آینده نزدیک بازار کاری خوبی دارند فهرست کردیم. با این حال اما رقم‌های نجومی قرارداد فوتبالیست‌ها یا درآمد خواننده‌ها را از یک شب اجرای کنسرت که سرانگشتی حساب می‌کنیم می‌بینیم الان نان در سلبریتی شدن است.

1. داروسازی

رشته داروسازی ممکن است جذابیت‌های پزشکی و دندانپزشکی را از دید خیلی‌ها نداشته باشد اما در عوض مزایایی دارد که می‌توان به عنوان یک شغل خوب و پولساز روی آن حساب کرد. دوره داروسازی عمومی 207 واحد است و حداقل 6 سال طول می‌کشد اما دانشجویان داروسازی بعد از گذراندن 140 واحد به شرط داشتن معدل بالا می‌توانند کارت انجمن داروسازان را دریافت کنند و به عنوان قائم مقام مسئول فنی داروخانه‌ها مشغول کار شوند.

بعد از فارغ التحصیلی هم فرصت‌های شغلی متعددی مثل تاسیس داروخانه و فعالیت در کارخانه‌های داروسازی پیش‌روی آنها قرار دارد. سرانه مصرف دارو هم که درست یا غلط بسیار بالاست و این عملا به نفع داروسازان است. کمتر از یک سال پیش رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرده بود سرانه مصرف دارو در ایران 50 دلار در سال است. این گردش مالی 4 میلیارد دلاری ظرفیت‌های قابل توجهی را درون خود دارد. البته از این نکته هم نباید گذشت که هزینه تاسیس داروخانه بسیار بالاست. میزان سود داروخانه‌ها از فروش محصولات تولید داخل 30 درصد و داروهای وارداتی 5 تا 12 درصد است. در حال حاضر حدود 12 هزار داروخانه در سراسر کشور وجود دارد.

2. دندانپزشکی

دندانپزشکی از آن رشته‌های پر درآمد است که داوطلبان کنکور از دوران دبیرستان برای قبولی در آن برنامه‌ریزی می‌کنند. همین حالا 20 هزار دانشجوی دندانپزشکی در 66 دانشکده مشغول تحصیل هستند و پیش بینی می‌شود تا سال 1400 تعداد دندانپزشکان ما به 50 هزار نفر برسد. این یعنی با توجه به جمعیت 80 میلیونی کشور، حداقل در مناطق محروم همچنان ظرفیت و بازار کار برای این شغل وجود دارد.

البته دانشجویان این رشته برای تبدیل شدن به یک دندانپزشک عمومی باید 217 واحد درس بخوانند که همین حداقل 6 سال طول می‌کشد (دانشجویان مهندسی به طور متوسط 140 واحد می گذرانند) بعد هم به شرط گذراندن طرح اجباری خدمت در مناطق محروم، می‌توانند مطب تاسیس کنند. تجهیزات دندانپزشکی قیمت‌های بالایی دارد اما در عوض درآمد آن هم دندانگیر است.

البته، اگر کسی متخصص باشد هم طبعا درآمد بالاتری دارد. در حال حاضر تعداد دندانپزشکان عمومی ایران حدود 18 هزار نفر تخمین زده می‌شود اما متخصصان این رشته فقط 3 هزار نفر است. یعنی تقریبا به ازای هر 27 هزار ایرانی یک متخصص دندانپزشکی وجود دارد و همین شانس آنها را برای کسب درآمد بالا می‌برد.

3. طب فیزیکی و توانبخشی

کلینیک‌های فیزیوتراپی و طب فیزیکی و توانبخشی در سال‌های آینده بازار کارشان سکه خواهد بود. دلیل این مسئله هم رشد سریع جمعیت سالمند ایران است. گفته شده نرخ رشد جمعیت سالمند کشور چهار برابر نرخ رشد جمعیت است. همین حالا بیش از 7 درصد جمعیت کشور بالای 60 سال سن دارند. این جمعیت انبوه نیاز به خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی را افزایش می‌دهد.

در عین حال مشاغل پشت میزی هم افزایش پیدا کرده و آسیب‌های ناشی از آن منجر به نیاز کشور به متخصصان طب فیزیکی می‌شود. در دنیا هم نیاز به این شغل در حال رشد است. یک وب سایت آمریکایی، فیزیوتراپیست را دومین شغل در حال رشد سریع دنیا در سال 2017 دانسته.

میانگین درآمد شاغلان این بخش در سال 2017 بیش از 85 هزار دلار بوده. البته تاسیس مطب فیزیوتراپی شرایط خاصی دارد، مثلا این که برای تاسیس در مراکز استان 6 سال و در شهرستان‌ها 3 سال سابقه کار مورد نیاز است.

4. راهنمای گردشگر

با توجه به افزایش آمار ورود گردشگران به کشور به خصوص در شهرهای گردشگرپذیر همچون شیراز و اصفهان بازار تورلیدرها به خصوص راهنمای توریست‌های خارجی بسیار داغ شده است. راهنمای گردشگر یا تورلیدر شخصی است که با آشنایی و تسلط کامل بر نقاط گردشگری یک شهر از جمله اماکن تاریخی، بازارهای تجاری، جاذبه‌های طبیعت و ... خصوصیات و تاریخچه مربوط به این اماکن را برای گردشگرانی که به آن محل سفر می‌کنند، توضیح داده و معرفی کند.

علاوه بر تورلیدرهای داخلی که حوزه کاری‌شان گردشگرانی هستند که بین شهرهای کشور سفر می‌کنند، برخی تورلیدرها هم وظیفه اطلاع رسانی و معرفی جاذبه‌های گردشگری و مدیریت سفر گردشگران خارجی از جمله برنامه‌ریزی زمانی برای گردش در شهر، رزرو هتل و ... را بر عهده می‌گیرند و می توانند با آشنایی با یکی از زبان‌های خارجی، مرجع خوبی برای توریست‌های خارجی باشند. به خصوص در سال‌های اخیر که با توجه به ترمیم چهره ایران در سطح بین الملل آمار ورود گردشگران خارجی به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

از سال 92 تا 95، حدود 20 میلیون گردشگر وارد ایران شده و بیش از 32 میلیارد دلار معادل 128 هزار میلیارد تومان درآمد برای صنعت گردشگری به وجود آورده است. درآمد تورلیدرها به نسبت میزان فعالیت روزانه‌شان رقم قابل اعتنایی می‌شود. به خصوص تورلیدرهای مسافران خارجی به دلار پول می‌گیرند و به ریال خرج می‌کنند.

5. مترجمی زبان‌های خاص

با ورود کشورهای غیر انگلیسی زبان مثل چین و روسیه به بازارهای اقتصادی ایران، نقش مترجمان این زنان از اهمیت بیشتری برخوردار شده است، به طوری که اکنون بسیاری از شرکت‌های بازرگانی نیاز به برقراری ارتباط با کشورهای اقتصادی مانند چین و امارات از طریق مترجمان زبان نیاز دارند، به خصوص زبان چینی که از سرسختی و ناملموس بودن آن برای مردم دیگر کشورها، علاقه کمتری به فراگیری آن وجود دارد.

به خصوص چینی‌ها که به واسطه خوی ملی گرایانه خود کمتر زبان انگلیسی می آموزند، بازار بسیار مناسبی برای مترجمان زبان چینی در کشورمان به وجود آورده‌اند. همین حالا قیمت ترجمه 250 کلمه از زبان چینی به فارسی 59 هزار تومان و هزینه ترجمه از فارسی به چینی 89 هزار تومان است. (برای زبان انگلیسی کمتر از 6 هزار تومان است.)

به طور کلی زبان‌های کشورهای آسیای شرقی به واسطه این که قدرت‌های نوظهور اقتصادی محسوب می شوند، منبع درآمد مناسبی برای ایرانیان مترجم زبان است. از جمله زبان‌هایی هم که مغفول مانده و آینده ای چشمگیر را انتظار می کشد، مترجمی زبان هندی است. رشد همه جانبه کشور هند و توجه نکردن بازار ایران به این کشور توسعه یافته باعث شده ورود شرکت‌های هندی و برقراری ارتباط با ایران در آینده‌ای نزدیک بتواند بازار کار گسترده‌ای را برای مترجمان زبان هندی فراهم آورد.

6. برنامه نویس و توسعه‌گر وب

رشد تکنولوژی و فراگیر شدن استفاده از موبایل، فضای مجازی و تغییر چشمگیر سبک زندگی مردم در مدت کوتاه باعث شده تا برنامه نویسی و ارائه خدمات تحت وب بازار کار خوبی را برای مهندسین کامپیوتر فراهم آورد. از برنامه نویسی نرم افزارهای موبایلی اندروید تا طراحی وب سایت‌های ارائه خدمات اینترنتی برای شرکت‌ها، نهادها و استارتاپ‌های گوناگون باعث رشد چشمگیر شغل برنامه نویسی شده است.

فراگیری علم برنامه‌نویسی با توجه به گستردگی آموزشگاه‌هایی که در این حوزه مشغول به فعالیتند، نیازی به تکمیل تحصیلات در رشته مهندسی کامپیوتر ندارد. هر چند فارغ التحصیلان این رشته آشنایی بیشتری با این حوزه داشته و از فرصت‌های شغلی بیشتری نسبت به کسانی که این دانش را در آموزشگاه‌های غیردانشگاهی آموخته‌اند، دارند. اما شما می‌توانید با هر مدرک دانشگاهی با شرکت در آموزشگاه‌های متعدد این رشته آن را فرا بگیرد و وارد بازار کار گسترده آن شوید.

رشد استارتاپ‌ها که بخشی اعظم آنها در حوزه فناوری فعالیت می‌کنند، یکی از عوامل توسعه‌ای شغل شده چرا که اکثریت قریب به اتفاق استارتاپ‌ها نیاز به یک تیم برنامه نویسی و متخصص شبکه دارد. بر اساس اطلاعات سایت ایران تلنت، درآمد یک برنامه نویس از ماهانه 2.5 تا 10 میلیون تومان است.

7. مشاورین و مدیران مالی

پیشروی سیاست‌های اقتصادمحور در جهان و به خصوص در کشور ما و تشکیل بازارهای گسترده سرمایه باعث شده تا هر شرکت، نهاد و سازمانی برای ادامه فعالیت نیاز به مشاورین مالی داشته باشد. کسانی که بر حوزه مدیریت، سرمایه تسلط داشته و بتوانند شرکت‌ها را در سرمایه گذاری در حوزه‌های سودآور راهنمایی کنند.

شاغلین این حوزه وظایف متعددی مانند کنترل هزینه، قیمت گذاری، پیش بینی سود، اندازه گیری بازده مورد نظر پروژه‌ها، مدیریت دارایی‌ها، مدیریت منابع مالی و ... را بر عهده دارند. تعداد بالای شرکت‌های سرمایه گذاری، بانک‌ها، کارگزاران بورس و ... موجب شده تا علاوه بر مشاوره مالی در شرکت‌ها، بازار کار گسترده‌ای پیش‌روی مدیران مالی باشد. ضمن این که با توجه به آگاهی این اشخاص از ریزه‌کاری‌های سرمایه گذاری مناسب درآمد آنها را بسیار بالا برده است. چرا که علاوه بر حقوق دریافتی خود از محل کار می‌توانند با دانش خود تولید سرمایه کنند و وضعیت مالی شخصی خود را به طرز چشمگیری بهبود بخشند.

مدیران مالی ضمن فعالیت به عنوان مشاورین مالی می‌توانند به عنوان حسابدار نیز مشغول به کار شوند. بر اساس گزارش‌های سایت ایران، ثلث میانگین درآمد ماهانه یک مدیر مالی 5 میلیون تومان است و این رقم ممکن است تا 7 میلیون تومان هم برسد.

شغل های ایران که بهترین بازار کار را دارند

به گزارش هفت صبح، شرایط خاص اقتصادی و رکود حاکم بر کشور، پیدا کردن شغلی با درآمد مناسب را شبیه عملیات غیرممکن کرده. نرخ بالای بیکاری یکی از معضلات اساسی اقتصادی کشور است و تازه بیش از چهار میلیون دانشجو هم به زودی به این جمع متقاضیان کار اضافه می‌شود.

در این بین اما شغل‌هایی هم است که هنوز بازار کار آنها اشباع نشده و تحولات اخیر کشور کسب و کار آنها را توسعه بخشیده. مثلا طرح تحول سلامت و افزایش بودجه سلامت کشور ظرفیت‌های جدیدی در رشته‌های مرتبط با پزشکی ایجاد کرده. در دوران پسابرجام تعداد گردشگرانی که وارد کشور می‌شوند به طرز محسوسی افزایش یافته و گاهی هتل‌ها در مناطق گردشگرپذیر از ماه‌ها قبل رزرو می‌شود.

این یعنی مشاغلی مثل راهنمایان گردشگران خارجی می‌توانند درآمد خوبی داشته باشند. ما در ادامه هفت شغلی را که پیش بینی می‌شود در حال حاضر و آینده نزدیک بازار کاری خوبی دارند فهرست کردیم. با این حال اما رقم‌های نجومی قرارداد فوتبالیست‌ها یا درآمد خواننده‌ها را از یک شب اجرای کنسرت که سرانگشتی حساب می‌کنیم می‌بینیم الان نان در سلبریتی شدن است.

1. داروسازی

رشته داروسازی ممکن است جذابیت‌های پزشکی و دندانپزشکی را از دید خیلی‌ها نداشته باشد اما در عوض مزایایی دارد که می‌توان به عنوان یک شغل خوب و پولساز روی آن حساب کرد. دوره داروسازی عمومی 207 واحد است و حداقل 6 سال طول می‌کشد اما دانشجویان داروسازی بعد از گذراندن 140 واحد به شرط داشتن معدل بالا می‌توانند کارت انجمن داروسازان را دریافت کنند و به عنوان قائم مقام مسئول فنی داروخانه‌ها مشغول کار شوند.

بعد از فارغ التحصیلی هم فرصت‌های شغلی متعددی مثل تاسیس داروخانه و فعالیت در کارخانه‌های داروسازی پیش‌روی آنها قرار دارد. سرانه مصرف دارو هم که درست یا غلط بسیار بالاست و این عملا به نفع داروسازان است. کمتر از یک سال پیش رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرده بود سرانه مصرف دارو در ایران 50 دلار در سال است. این گردش مالی 4 میلیارد دلاری ظرفیت‌های قابل توجهی را درون خود دارد. البته از این نکته هم نباید گذشت که هزینه تاسیس داروخانه بسیار بالاست. میزان سود داروخانه‌ها از فروش محصولات تولید داخل 30 درصد و داروهای وارداتی 5 تا 12 درصد است. در حال حاضر حدود 12 هزار داروخانه در سراسر کشور وجود دارد.

2. دندانپزشکی

دندانپزشکی از آن رشته‌های پر درآمد است که داوطلبان کنکور از دوران دبیرستان برای قبولی در آن برنامه‌ریزی می‌کنند. همین حالا 20 هزار دانشجوی دندانپزشکی در 66 دانشکده مشغول تحصیل هستند و پیش بینی می‌شود تا سال 1400 تعداد دندانپزشکان ما به 50 هزار نفر برسد. این یعنی با توجه به جمعیت 80 میلیونی کشور، حداقل در مناطق محروم همچنان ظرفیت و بازار کار برای این شغل وجود دارد.

البته دانشجویان این رشته برای تبدیل شدن به یک دندانپزشک عمومی باید 217 واحد درس بخوانند که همین حداقل 6 سال طول می‌کشد (دانشجویان مهندسی به طور متوسط 140 واحد می گذرانند) بعد هم به شرط گذراندن طرح اجباری خدمت در مناطق محروم، می‌توانند مطب تاسیس کنند. تجهیزات دندانپزشکی قیمت‌های بالایی دارد اما در عوض درآمد آن هم دندانگیر است.

البته، اگر کسی متخصص باشد هم طبعا درآمد بالاتری دارد. در حال حاضر تعداد دندانپزشکان عمومی ایران حدود 18 هزار نفر تخمین زده می‌شود اما متخصصان این رشته فقط 3 هزار نفر است. یعنی تقریبا به ازای هر 27 هزار ایرانی یک متخصص دندانپزشکی وجود دارد و همین شانس آنها را برای کسب درآمد بالا می‌برد.

3. طب فیزیکی و توانبخشی

کلینیک‌های فیزیوتراپی و طب فیزیکی و توانبخشی در سال‌های آینده بازار کارشان سکه خواهد بود. دلیل این مسئله هم رشد سریع جمعیت سالمند ایران است. گفته شده نرخ رشد جمعیت سالمند کشور چهار برابر نرخ رشد جمعیت است. همین حالا بیش از 7 درصد جمعیت کشور بالای 60 سال سن دارند. این جمعیت انبوه نیاز به خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی را افزایش می‌دهد.

در عین حال مشاغل پشت میزی هم افزایش پیدا کرده و آسیب‌های ناشی از آن منجر به نیاز کشور به متخصصان طب فیزیکی می‌شود. در دنیا هم نیاز به این شغل در حال رشد است. یک وب سایت آمریکایی، فیزیوتراپیست را دومین شغل در حال رشد سریع دنیا در سال 2017 دانسته.

میانگین درآمد شاغلان این بخش در سال 2017 بیش از 85 هزار دلار بوده. البته تاسیس مطب فیزیوتراپی شرایط خاصی دارد، مثلا این که برای تاسیس در مراکز استان 6 سال و در شهرستان‌ها 3 سال سابقه کار مورد نیاز است.

4. راهنمای گردشگر

با توجه به افزایش آمار ورود گردشگران به کشور به خصوص در شهرهای گردشگرپذیر همچون شیراز و اصفهان بازار تورلیدرها به خصوص راهنمای توریست‌های خارجی بسیار داغ شده است. راهنمای گردشگر یا تورلیدر شخصی است که با آشنایی و تسلط کامل بر نقاط گردشگری یک شهر از جمله اماکن تاریخی، بازارهای تجاری، جاذبه‌های طبیعت و ... خصوصیات و تاریخچه مربوط به این اماکن را برای گردشگرانی که به آن محل سفر می‌کنند، توضیح داده و معرفی کند.

علاوه بر تورلیدرهای داخلی که حوزه کاری‌شان گردشگرانی هستند که بین شهرهای کشور سفر می‌کنند، برخی تورلیدرها هم وظیفه اطلاع رسانی و معرفی جاذبه‌های گردشگری و مدیریت سفر گردشگران خارجی از جمله برنامه‌ریزی زمانی برای گردش در شهر، رزرو هتل و ... را بر عهده می‌گیرند و می توانند با آشنایی با یکی از زبان‌های خارجی، مرجع خوبی برای توریست‌های خارجی باشند. به خصوص در سال‌های اخیر که با توجه به ترمیم چهره ایران در سطح بین الملل آمار ورود گردشگران خارجی به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

از سال 92 تا 95، حدود 20 میلیون گردشگر وارد ایران شده و بیش از 32 میلیارد دلار معادل 128 هزار میلیارد تومان درآمد برای صنعت گردشگری به وجود آورده است. درآمد تورلیدرها به نسبت میزان فعالیت روزانه‌شان رقم قابل اعتنایی می‌شود. به خصوص تورلیدرهای مسافران خارجی به دلار پول می‌گیرند و به ریال خرج می‌کنند.

5. مترجمی زبان‌های خاص

با ورود کشورهای غیر انگلیسی زبان مثل چین و روسیه به بازارهای اقتصادی ایران، نقش مترجمان این زنان از اهمیت بیشتری برخوردار شده است، به طوری که اکنون بسیاری از شرکت‌های بازرگانی نیاز به برقراری ارتباط با کشورهای اقتصادی مانند چین و امارات از طریق مترجمان زبان نیاز دارند، به خصوص زبان چینی که از سرسختی و ناملموس بودن آن برای مردم دیگر کشورها، علاقه کمتری به فراگیری آن وجود دارد.

به خصوص چینی‌ها که به واسطه خوی ملی گرایانه خود کمتر زبان انگلیسی می آموزند، بازار بسیار مناسبی برای مترجمان زبان چینی در کشورمان به وجود آورده‌اند. همین حالا قیمت ترجمه 250 کلمه از زبان چینی به فارسی 59 هزار تومان و هزینه ترجمه از فارسی به چینی 89 هزار تومان است. (برای زبان انگلیسی کمتر از 6 هزار تومان است.)

به طور کلی زبان‌های کشورهای آسیای شرقی به واسطه این که قدرت‌های نوظهور اقتصادی محسوب می شوند، منبع درآمد مناسبی برای ایرانیان مترجم زبان است. از جمله زبان‌هایی هم که مغفول مانده و آینده ای چشمگیر را انتظار می کشد، مترجمی زبان هندی است. رشد همه جانبه کشور هند و توجه نکردن بازار ایران به این کشور توسعه یافته باعث شده ورود شرکت‌های هندی و برقراری ارتباط با ایران در آینده‌ای نزدیک بتواند بازار کار گسترده‌ای را برای مترجمان زبان هندی فراهم آورد.

6. برنامه نویس و توسعه‌گر وب

رشد تکنولوژی و فراگیر شدن استفاده از موبایل، فضای مجازی و تغییر چشمگیر سبک زندگی مردم در مدت کوتاه باعث شده تا برنامه نویسی و ارائه خدمات تحت وب بازار کار خوبی را برای مهندسین کامپیوتر فراهم آورد. از برنامه نویسی نرم افزارهای موبایلی اندروید تا طراحی وب سایت‌های ارائه خدمات اینترنتی برای شرکت‌ها، نهادها و استارتاپ‌های گوناگون باعث رشد چشمگیر شغل برنامه نویسی شده است.

فراگیری علم برنامه‌نویسی با توجه به گستردگی آموزشگاه‌هایی که در این حوزه مشغول به فعالیتند، نیازی به تکمیل تحصیلات در رشته مهندسی کامپیوتر ندارد. هر چند فارغ التحصیلان این رشته آشنایی بیشتری با این حوزه داشته و از فرصت‌های شغلی بیشتری نسبت به کسانی که این دانش را در آموزشگاه‌های غیردانشگاهی آموخته‌اند، دارند. اما شما می‌توانید با هر مدرک دانشگاهی با شرکت در آموزشگاه‌های متعدد این رشته آن را فرا بگیرد و وارد بازار کار گسترده آن شوید.

رشد استارتاپ‌ها که بخشی اعظم آنها در حوزه فناوری فعالیت می‌کنند، یکی از عوامل توسعه‌ای شغل شده چرا که اکثریت قریب به اتفاق استارتاپ‌ها نیاز به یک تیم برنامه نویسی و متخصص شبکه دارد. بر اساس اطلاعات سایت ایران تلنت، درآمد یک برنامه نویس از ماهانه 2.5 تا 10 میلیون تومان است.

7. مشاورین و مدیران مالی

پیشروی سیاست‌های اقتصادمحور در جهان و به خصوص در کشور ما و تشکیل بازارهای گسترده سرمایه باعث شده تا هر شرکت، نهاد و سازمانی برای ادامه فعالیت نیاز به مشاورین مالی داشته باشد. کسانی که بر حوزه مدیریت، سرمایه تسلط داشته و بتوانند شرکت‌ها را در سرمایه گذاری در حوزه‌های سودآور راهنمایی کنند.

شاغلین این حوزه وظایف متعددی مانند کنترل هزینه، قیمت گذاری، پیش بینی سود، اندازه گیری بازده مورد نظر پروژه‌ها، مدیریت دارایی‌ها، مدیریت منابع مالی و ... را بر عهده دارند. تعداد بالای شرکت‌های سرمایه گذاری، بانک‌ها، کارگزاران بورس و ... موجب شده تا علاوه بر مشاوره مالی در شرکت‌ها، بازار کار گسترده‌ای پیش‌روی مدیران مالی باشد. ضمن این که با توجه به آگاهی این اشخاص از ریزه‌کاری‌های سرمایه گذاری مناسب درآمد آنها را بسیار بالا برده است. چرا که علاوه بر حقوق دریافتی خود از محل کار می‌توانند با دانش خود تولید سرمایه کنند و وضعیت مالی شخصی خود را به طرز چشمگیری بهبود بخشند.

مدیران مالی ضمن فعالیت به عنوان مشاورین مالی می‌توانند به عنوان حسابدار نیز مشغول به کار شوند. بر اساس گزارش‌های سایت ایران، ثلث میانگین درآمد ماهانه یک مدیر مالی 5 میلیون تومان است و این رقم ممکن است تا 7 میلیون تومان هم برسد.