طراحی وب سایت و اپلیکیشن موبایل

طراحی وب سایت و اپلیکیشن موبایل

شرکت نوپرداز بصورت تخصصی در زمینه طراحی وب سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی، سئو، طراحی سایت های اختصاصی فعالیت می نماید. مفتخریم که بهترین کیفیت و خدمات خود را ارائه دهیم.
طراحی وب سایت و اپلیکیشن موبایل

طراحی وب سایت و اپلیکیشن موبایل

شرکت نوپرداز بصورت تخصصی در زمینه طراحی وب سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی، سئو، طراحی سایت های اختصاصی فعالیت می نماید. مفتخریم که بهترین کیفیت و خدمات خود را ارائه دهیم.

معرفی برترین ابزار های سئو وب سایت

شاید تا سال های پیش و قبل از دخالت الگوریتم های معروف گوگل مانند پاندا و پنگوئن در رتبه بندی های گوگل سئو و بهینه سازی وب سایت ها کار سختی نبود و گاهی با حقه های کلاه سیاه می توانستیم وب سایت خود را به نتایج اول موتور های جستجو برسانیم. اما امروزه الگوریتم های گوگل به دقت وب سایت شما را آنالیز می کنند و وب سایت های شما باید از فیلتر های مختلفی عبور کنند تا عیار واقعی آن ها برای موتور های جستجو مشخص شود. در ادامه به معرفی ابزار هایی می پردازیم که در انالیز وضعیت سئو وب سایت بسیار موثرند.

ابزار های رایگان سئو وب سایت 

GTmetrix

این ابزار خلاصه ای از عملکرد وب سایت شما را بر اساس شاخص های کلیدی سرعت بارگذاری صفحات وب سایت در اختیار شما می گذارد. با استفاده از این ابزار سئو می توانید زمان بارگذاری صفحه، حجم صفحه و مجموع درخواست ها را دریافت کنید. با استفاده از این ابزار می توانید وضعیت میانگین وب سایت خود را با وب سایت های آنالیز شده در GTmetrix به دست آورید.

ابزار سئو 

دیگر ابزار های مشابه، Pingdom ،WebPagetest و Insights PageSpeed هستند که عملکرد مشابهی دارند اما تفاوت هایی مابین آن ها وجود دارد که مهم ترین آن ها ارائه سرور های مختلفی در نقاط مختلف جهان برای تست وب سایت شما است. بهتر است برای تست، نزدیک ترین مکان به مخاطبان خود را انتخاب کنید تا از دقیق ترین وضعیت وب سایت خود آگاه شوید.

Rank Tracker

Rank Tracker یکی از بهترین و قابل اطمینان ترین پلت فرم ها برای ارزیابی رتبه بندی کلمات کلیدی در سراسر وب سایت های مختلف و موتورهای جستجو است. این ابزار با بررسی کلمات کلیدی وب سایت شما، تجزیه و تحلیل رقبای شما و ارائه گزارشات دقیق به رشد کسب و کار اینترنتی شما کمک خواهد کرد.

ابزار سئو سایت جدید 

Backlink Watch

همه ما از تاثیر لینک ها بر سئو وب سایت ها با خبریم. امروزه در دنیای سئو بیشتر تمرکز بر روی تولید لینک های با کیفیت است. این ابزار به شما اطلاعات دقیقی از وضعیت لینک های follow و nofollow وب سایت شما ارائه می دهد. 

بک لینک woorank

WooRank یک ابزار فوق العاده برای بررسی وضعیت سئو و دیجیتال مارکتینگ وب سایت شما می باشد. طبق ادعای این شرکت هر روز 40،000 شرکت، بازاریاب و صاحبان وبسایت ها از ابزار وب سایت WooRank استفاده می کنند. با استفاده از این وب سایت می توانید به آنالیز وضعیت سئو وب سایت های رقیب بپردازید و یک نمای کلی از وب سایت های بالاتر از خود دریافت کنید. 

ابزار سئو سایت

 moz

این ابزار به شما اطلاعات مفیدی درباره قدرت دامنه و صفحات وب سایت شما ارائه می دهد. نسخه PRO این محصول نیز ابزار های مفیدی برای بهبود وضعیت سئو وب سایت شما در اختیارتان قرار می دهد.

moz ابزار سئو

تمامی این ابزار ها دارای نسخه های غیر رایگان و PRO هستند که می توانید با پرداخت هزینه از آن ها نیز بهره مند شوید اما در ادامه به مقایسه دو ابزار سئو قدرتمند می پردازیم.

مقایسه Ahrefs و SEMrush

خرید بهترین نرم افزار سئو برای سازمان شما، کلید افزایش کارآیی شرکت شما می باشد. اما کدام یک از نرم افزار های Ahrefs یا SEMrush مناسب تر است؟ در زیر به بررسی جزئیات بیشتر این نرم افزار ها می پردازیم:

ابزار سئو SEMrush

semrush

  • امتیاز کاربران: 9.7
  • رضایت مشتری: 94%
  • قیمت: 69.95 دلار
  • طرح ها: اشتراک سالانه - اشتراک ماهیانه
  • زبان ها: ایالات متحده آمریکا، انگلستان، کانادا، چین، آلمان، هند، ژاپن
  • دستگاه های پشتیبانی شده: ویندوز / آیفون / اندروید / مک / وب
  • امکانات: رتبه بندی کلمات کلیدی دامنه
    وضعیت رتبه بندی وب سایت
    مقایسه دامنه ها با کلمات کلیدی
    جایگاه کلمات کلیدی
    تحقیقات ارگانیک
    تحقیقات تبلیغاتی
    بررسی لینک ها
    بررسی کلمات کلیدی وب سایت
    موقعیت های آلی رقبا خود را مشاهده کنید
    متون تبلیغاتی رقبا خود را مطالعه کنید
    کلمات کلیدی بسیار طولانی را پیدا کنید
    چندین سایت را با هم مقایسه کنید
    پیگیری بسیاری از معیارهای کلمات کلیدی مختلف
    رقبای خود را در جایی که رتبه بندی می کنید مشاهده کنید و غیره.
  • مشتریان برجسته: ShoppersChoice.com, Blinds.com, Forbes.com

ابزار سئو Ahrefs 

ابزار سئو ahrefs 

  • امتیاز کاربران: 9.5
  • رضایت مشتری: 95%
  • قیمت: 99 دلار
  • طرح ها: اشتراک سالانه - اشتراک ماهیانه
  • زبان ها: ایالات متحده آمریکا، انگلستان، کانادا، بین المللی
  • دستگاه های پشتیبانی شده: ویندوز / مک / وب
  • امکانات: سایت اکسپلورر
    بررسی محتوا سایت
    بررسی کلمات کلیدی وب سایت
    هشدارها
    آنالیز وضعیت رتبه بندی وب سایت
    آنالیز و مقایسه دامنه سایت
    تجزیه و تحلیل دسته ای
    نوار ابزار سئو
  • مشتریان برجسته: ShoppersChoice.com, Blinds.com, Forbes.com

ابزار سئو سایت نوپرداز

نوپرداز سئو یک ابزار سئو ایرانی می باشد که برای آنالیز و بهبود رتبه سئو سایت شما توسط متخصصان شرکت نوپرداز تهیه گردیده است. 

بررسی موقعیت کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا وب سایت شما، بررسی رتبه الکسا و MOZ، بررسی صفحه و جایگاه کلمات کلیدی از جمله مهم ترین خدمات این ابزار سئو می باشد.

شرکت نوپرداز با ارائه ابزار آنالیز نوپرداز سئو این امکان را فرآهم آورده است تا کاربران، مدیران وب سایت ها و تمامی وب مسترها بتوانند به آسانی و به صورت رایگان از ابزارهای پیشرفته شرکت نوپرداز برای آنالیز وب سایت مد نظر خود بهره مند گردند.

ابزار سئو نوپرداز 

مزایای اتصال به سرور وب در هنگام طراحی سایت

هنگامی که مشغول طراحی وب سایت ایستا هستید می توانید صفحات ساخته شده را درون هر یک از درایوهای ویندوز ذخیره سازی نموده و با توجه به وجود پیوند میان آنها، با دنبال کردن پیوندها عمل کرد وب سایت طراحی شده را مورد ارزیابی قرار دهید. اما وقتی برخی قابلیت های خاص نظیر جمع آوری داده ها از طریق فرم را در صفحاتی که با زبان XHTML ایجاد می شوند می گنجانید باید صفحات طراحی شده را بر روی سرور وب محلی قرار دهید تا محیط وب روی رایانه شما شبیه سازی شده و بتوانید صحت عملکرد این سرویس اضافه شده به صفحه را آزمایش کنید.
این مسأله در خصوص وب سایت های پویا که با استفاده از زبانهای برنامه نویسی تحت وب نوشته میشوند امری کاملا ضروری است. پیش از توضیح بیشتر در مورد این مطلب باید با دو مفهوم بسیار مهم در برنامه نویسی صفحات وب آشنا شوید.

تاسیس شهر هوشمند بیل گیتس
برنامه نویسی سمت سرویس گیرنده

گاهی اوقات لازم است شما کدهایی را در صفحه وب بگنجانید تا صرفا در مرورگر کاربر اجرا شوند. برای مثال فرض کنید یک فرم جمع آوری اطلاعات فردی را در صفحه وب فرار دادهاید تا توسط کاربران تکمیل و ارسال شود. شما با استفاده از کدهای سمت سرویس گیرنده میتوانید قابلیتی را برای ارزیابی دادههای وارد شده قبل از ارسال برای سرور وب ایجاد نمایید تا برای مثال اگر کد ملی وارد شده توسط کاربر ده رقمی نبود. پیغام هشداری به کاربر داده شود و از ارسال اطلاعات جلوگیری گردد. به این ترتیب میتوانید از ارسال اطلاعات نادرست و ایجاد را در صفحه وب قرار دادهاید تا توسط کاربران تکمیل و ارسال شود. شما با استفاده از کدهای سمت سرویس گیرنده می توانید قابلیتی را برای ارزیابی داده های وارد شده قبل از ارسال برای سرور وب ایجاد تمایید تا برای مثال اگر کد ملی وارد شده توسط کاربر ده رقمی تبود، پیغام هشداری به کاربر داده شود و از ارسال اطلاعات جلوگیری گردد. به این ترتیب میتوانید از ارسال اطلاعات نادرست و ایجاد ترافیک غیر ضروری در شبکه جلوگیری نمایید. امروزه برای ایجاد کدهای سمت سرویس گیرنده عمدتا از زبانهایی مانند JavaScript و VBScript استفاده می شود.

برنامه نویسی سمت سرویس دهنده

به منظور از کدهای سمت سرویس دهنده، همان کدهای نوشته شده به زبان های برنامه نویسی تحت وب مانند Perl JSP.ASP .PHP و … هستند که پردازشی را روی سرور وب انجام می دهند، در ادامه مثال قبل، هنگامی که مشخصات فردی کاربر برای سرور وب ارسال می شود، یک قطعه کد که با یکی از زبانهای مذکور نوشته شده به اجرا در می آید و کد ملی وارد شده را مورد ارزیابی قرار میدهد تا صحت آن را تأیید کند. این عملیات ممکن است شامل اتصال به پایگاه داده سازمان ثبت احوال باشد و بنابراین تنها می تواند بر روی سرور وب که حاوی تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری مورد نیاز برای انجام این کار است اجرا گردد
هنگامی که طراح قصد دارد وب سایت را برای مثال در محیط نرم افزار Dreamweaver و با استفاده از زبان PHP تولید نماید، باید علاوه بر نصب موتور PHP بر روی رایانه خود. وب سایت ایجاد شده را بر روی سرور وب محلی قرار دهد تا امکان اجرای کدها و آزمایش صفحات وجود داشته باشد.
سرور وب، زمانی که درخواستی را مبنی بر مشاهده یک صفحه که با استفاده از کدهای PHP تولید شده در بافت می کند، کدهای موجود در آن را پردازش نموده و پاسخ را در قالب یک فایل متنی که میتواند حاوی مجموعهای از کدهای XHTML و نیز کدهای سمت سرویس گیرنده مثل جاوا اسکریپت باشد برای مرور گر می فرستد. کد های xhtml ساختار صفحه را تشکیل می دهند و کد های جاوا اسکریپت هم منتظر می مانندتا رویداد فعال سازی آن ها رخ دهد.

نکات اساسی موفقیت وب سایت

همواره یکی از عوامل مهم در کسب و کار اینترنتی موثر و همراه با درآمد عالی، داشتن یک سایت موفق خواهد بود. 

سایتی که بتواند مخاطب Google را با استفاده از نرخ تبدیل به مشتری سایت شما تبدیل کند، قطعا همراه با ویژگی‌هایی است که نمی‌توان از آن‌ها به راحتی عبور کرد. 

۱. هدف گذاری

ویژگی یک سایت موفق و تعیین هدف

اولین و مهم‌ترین عامل کلیدی در ویژگی یک سایت موفق یا کسب موفقیت در هر چیزی، هدف است. پس قبل از به راه انداختن وب‌سایتی که دوست دارید، حتما هدف را برای خودتان تعریف کنید.

تاسیس یک سایت برای گذراندن اوقات فراغت یا تاسیس آن برای انجام یک خدمت به همراه یک درآمد عالی، دو هدفی است که کاملا با هم فرق دارند. پس تعیین هدف، در شروع بسیار مهم است.

۲. آیا راه‌اندازی سایت، تاثیر گذار خواهد بود؟

ویژگی‌ یک سایت موفق و عاملی بسیار مهم در داشتن مشتریان وفاداری که قرار است همواره در کنار سایت ما باشند، این است که فکر کنیم و ببینیم که واقعا آیا موضوعی که قرار است در سایت خودمان به آن بپردازیم، چقدر تاثیر مثب روی مخاطب می‌گذارد؟ 

۳. انتخاب یک استراتژی در داشتن کلمات کلیدی

ویژگی یک سایت موفق و استراتژی کلمات کلیدی

ویژگی یک سایت موفق که باید حتما آن را رعایت کنید این است که سایت شما قرار است در چه حوزه‌ای فعالیت کند؟ سپس باید کلمات کلیدی را در حوزه کاری خود مشخص کنید و تعیین کنید که این کلمات قرار هستند در سایت شما چه نقشی را ایفا کنند.

قرار است، یک دسته‌بندی جدا باشند؟ یا به عنوان یک زیردسته قرار است عمل کنند؟ آیا استراتژی شما برای آن کلمه این است که برچسب یا تگ باشند.

یک مثال بزنیم. مثلا می‌خواهیم درباره موضوع آموزش طراحی وب سایت، یک سایت راه‌اندازی کنیم. به نظر شما کلمات کلیدی در داشتن همچین سایت یا حوزه کاری چیست؟ مثلا اصول سئو، برنامه‌نویسی، زبان‌های برنامه‌نویسی، طراحی وب سایت و ...

حال باید بنشینیم و تعیین کنیم که قرار است چگونه در وب‌سایت ما این کلمات به نمایش درآیند؟

آیا مثلا اصول سئو، قرار است که یک «دسته» جدا باشد یا قرار است «زیردسته‌ی» طراحی وب قرار بگیرد؟ یا استراتژی شما به این گونه است که می‌خواهید این کلمه را به عنوان «برچسب» انتخاب کنید.

۴. استفاده از یک دامنه و هاست خوب


هاست و دامنه



انتخاب یک فضای مناسب به عنوان هاست که به خوبی از سایت شما میزبانی کرده و پشتیبانی از آن را عالی انجام دهد، ویژگی یک سایت موفق است.

آدرس سایت خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که مخاطب شما خیلی خوب با آن ارتباط برقرار کند. اینکه بخواهیم صرفا با یک سری حروف، یک کلمه ساخته و آن را دامنه سایت خود قرار دهیم و بعد آن را به یک هاستینگ نامطمئن بسپاریم، به روزهای پایانی عمر سایت، نزدیک‌تر خواهیم شد.

۵. استفاده از یک لوگو یا آرم

ویژگی یک سایت موفق و طراحی لوگو

همیشه یک تصویر، عکس، صحنه و ... خیلی می‌تواند تاثیری بیشتر از هزاران متن در ذهن ما داشته باشد. 

پس برای سایتی که در اختیار دارید، ابتدا فکر کنید و با تصوری که دارید، یک لوگو بر اساس محتوا و اهدافی که به دنبالش هستید، بسازید.

به این موضوع فکر کنید که وقتی اسمی از Google می‌آوریم، شاید اولین چیزی که از آن در ذهن ما نقش می‌بندد، تصویر آن خواهد بود. پس این موقعیت عالی را از دست ندهید. با یک لوگوی مناسب و زیبا، علاوه بر داشتن ویژگی یک سایت موفق، همیشه در ذهن مخاطب خود مرور شوید.

۶. توجه به ویژگی‌های ظاهری سایت


ویژگی سایت موفق



تاثیر استفاده از عکس‌های زیبا و با کیفیت، فونت‌های زیبا و یا هرگونه نکته‌ای که مربوط به ظاهر سایت است، باعث می‌شود تا رابط کاربری (UI) بهتری را برای مخاطب خود ایجاد کنید.

برای مثال همه شما زمانی که اسم یوتیوب می‌آید، ناخوآگاه رنگ قرمزی که در این سایت هست را به یاد می‌آورید.  همانطور که مشاهده می‌کنید، انتخاب یک رنگ که شاید خیلی ساده به نظر بیاید، چگونه می‌تواند در تاثیر یک سایت در جهان موثر باشد.

پس به ظاهر سایت خود اهمیت بدهید اما نه به گونه‌ای افراطی! قرار است که سایت داشته باشیم نه نمایشگاهی از فونت‌ها و رنگ‌های زیبا، پس معتدل رفتار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

۷. امنیت


امنیت سایت



امنیت یک عامل بسیار مهم در پایداری و ویژگی یک سایت موفق است.

در رعایت امنیت به نکاتی باید دقت کنید مثلا استفاده از یک رمز قوی، استفاده از گواهی SSL، استفاده از reCAPCHA، هاستینگ امن و ... می‌تواند خیال شما را از بابت امنیت سایت، راحت کند.

۸. رعایت اصول سئو

ویژگی یک سایت موفق و سئو

یکی از مکان‌هایی که مخاطب شما را جستجو می‌کند و به شما رسیده و از خدمات شما در بستر سایت استفاده می‌کند، Google خواهد بود.

اما مطرح بودن در Google اصول و شروطی دارد که باید محتوا و سایت خود را برای موتورهای جستجو همچون Google، بهینه کنید که به آن سئو می‌گوییم. 

اگر به این اصل مهم توجه نکنید، باید خیلی زود فاتحه سایت خودتان را بخوانید.

۹. بروزرسانی

ویژگی یک سایت موفق و بروزرسانی

اگر دوست دارید امنیت و امکانات سایت شما همیشه خوب و کامل باشد، به بروزرسانی‌ها توجه کنید تا به داشتن عاملی مهم در ویژگی یک سایت موفق توجه کرده باشید. زمانی که قالب سایت، به روزرسانی می‌شود از آن استقبال کنید. امکانات، ابزارها، پلاگین‌ها و ماژول‌هایی که در دست شماست را به روزرسانی کنید.

۱۰. بازاریابی و تبلیغات خوب همیشه پولی نیستند

ویژگی یک سایت موفق و تبلیغات

همه ما فکر می‌کنیم که ویژگی یک سایت موفق این است که باید حتما هزینه‌های زیادی را برای خود سایت و تبلیغات آن داشته باشد.

به نظر شما امروزه، تبلیغات محیطی مثل استفاده از بنرها، بیشتر می‌تواند برای مخاطب جلب توجه کند یا فعالیت در سطح شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات در آن‌ها؟

چقدر برای تبلیغات خود از ابزاری به نام Google Adwords استفاده می‌کنیم؟

آیا برای تحلیل سایت خود و دریافتن مشکلات آن، از Google Webmaster یا Google Analytics استفاده می‌کنید؟

تمامی ابزارهای بالا رایگان و از بهترین‌ها هستند که شما می‌توانید برای مدیریت بهتر و تبلیغات موثرتر در آن‌ها اقدام کنید. پس همیشه بهترین‌ها، همراه با پول نیستند.

۱۱. سرعت

در دنیایی قرار گرفته‌ایم که همگی به دنبال سرعت هستند و دوست دارند سریع نیازهایشان برطرف شود. اگر این عامل در سایت شما رعایت نشود، نمی‌توانید ویژگی یک سایت موفق را داشته باشید. پس به دنبال راهکارهایی باشید تا این فاکتور مهم را به سایت خود اضافه کنید.

۱۲.  سبد میوه شما باید کامل باشد

منظور از سبد میوه این است که باید تنوع محصولات و محتوای شما کامل باشد. مقالات، صوت، تصویر، ویدیو، وبینار و ... همگی از محتواهایی هستند که درون یک سایت اگر باشند می‌توانند نیاز مخاطب شما را به بهترین نحو ممکن برطرف کنند. پس ویژگی یک سایت موفق این است که متناسب با اهدافی که دارد، تنوع محصولات را درون سایت داشته باشد تا بتواند به بهترین نحو ممکن نیاز مخاطب را برطرف کند.

۱۳. ریسپانسیو بودن سایت

ویژگی یک سایت موفق و رسپانسیو

امروزه استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، رو به افزایش است. پس اگر نتوانید سایتی داشته باشید که در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، به خوبی نمایش داده شود، خیلی از مخاطبان خود را هم از دست رفته بدانید و این عامل در ویژگی یک سایت موفق مهم است.

نتیجه گیری

اگر در شروع یک کسب و کار اینترنتی هستید، سایت را کاملا جدی بگیرید. اصول بسیاری در ویژگی یک سایت موفق، در نظر گرفته می‌شوند که در این مقاله به برخی از این اصول مهم پرداختیم که می‌تواند باعث درخشش سایت شما شود.

منبع: سایت لیداوب


طراحی فروشگاه اینترنتی

اهمیت طراحی فروشگاه اینترنتی از آن جایی سرچشمه می گیرد که می تواند کسب و کار شما را در مقابل رقبایتان متمایز کرده و گستره فعالیت و فروش محصولات شما را به فضایی نامحدود برساند. شما می توانید با استفاده از یک فروشگاه اینترنتی آنلاین بسیاری از محصولات و خدمات شرکت خود را به صورت اینترنتی و آنلاین در اختیار مشتریان خود قرار بدهید. استفاده از درگاه های پرداخت امن در این مدل فروشگاه ها بسیار حائز اهمیت می باشد و می تواند تاثیر زیادی در جلب اعتماد مشتریان و بازدید کنندگان به وب سایت فروشگاهی شما داشته باشد. امروزه فروشگاه های اینترنتی زیادی در سراسر کشور مشغول فعالیت می باشند که از معروف ترین آن ها می توان به دیجی کالا و بامیلو اشاره کرد، البته شما برای شروع حتما نباید یک فروشگاه اینترنتی بزرگ راه اندازی کنید و ایجاد یک فروشگاهمتوسط با امکاناتی خوب می تواند گامی موثر در موفقیت شغلی شما محسوب گردد. فروشگاه های اینترنتی آمازون، علی بابا، ebay ،asos و walmart از جمله معروف ترین فروشگاه های اینترنتی دنیا می باشند که هر یک دارای مشخصات منحصر به فردی می باشند. برای طراحی فروشگاه های اینترنتی باید به یک سری قوانین و اصول توجه داشت که در ادامه این مطلب ذکر شده اند. اما دلیل موفقیت برخی فروشگاه های اینترنتی برتر دنیا چیست؟ این فروشگاه ها چگونه اینقدر معروف شده اند؟ رعایت چه نکاتی سبب موفقیت شما در این زمینه خواهد شد؟

بررسی نکات مهم طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی فروشگاه اینترنتی مناسب و کاربر پسند در کنار رعایت اصول سئو و موتورهای جستجو و همچنین طراحی قالب رسپانسیو یا واکنش گرا و استفاده از تکنولوژی های جدید از جمله html5 - php - angular - ajax و عدم وابستگی به سیستم های آماده با امنیت بالا و دریافت گزارش از تمام حملات از طرف ربات ها و هکر ها با حجم بسیار کم کد نویسی را در نرم افزار فروشگاه اینترنتی شرکت نوپرداز تجربه نمایید. مبحث ریسپانسیو بودن صفحات سایت شما از این جهت که وب سایت شما در تمامی دستگاه های تلفن همراه به صورتی مناسب به نمایش در آید، از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. طبق تحقیقات به عمل آماده روز به روز بر شمار افرادی که از طریق تلفن های همراه به وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی آنلاین مراجعه می نمایند، افزوده می شود. پس بهتر است برای اخذ تصمیمی مناسب با افرادی حرفه ای در زمینه طراحی فروشگاه های اینترنتی مشورت نمایید.

استفاده از به روز ترین تکنولوژی روز جهان و استفاده از طرح گرافیکی و رابط های کاربری مناسب از جمله خدمات شرکت طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی نوپرداز می باشد. توجه داشته باشید که توجه به ظاهر و دیزاین فروشگاه اینترنتی شما عامل مهمی است که می تواند بسیاری از بازدید کنندگان را به کاربران فروشگاه اینترنتی شما تبدیل نماید یا برعکس بسیاری از کاربران را نیز از وب سایت شما گریزان نماید. دریافت مشاوره از شرکت های متخصص در زمینه طراحی فروشگاه های اینترنتی از جمله مهم ترین نکاتی است که شما بایستی به آن ها توجه ویژه ای داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با متخصصان شرکت نوپرداز در ارتباط باشید.

مزیت های طراحی فروشگاه اینترنتی

  • توسعه کسب و کار شما به فضای نامحدود اینترنت
  • دسترسی 24 ساعته مشتریان به محصولات فروشگاه اینترنتی
  • کاهش چشم گیر هزینه های مربوط به تبلیغات و بازاریابی
  • دسترسی به بازار جهانی از طریق دنیای اینترنت
  • ارتباط مستقیم و آنلاین با مشتریان
  • افزایش اعتبار کسب و کار اینترنتی شما
  • حذف رقبای سنتی و بدور از دنیای اینترنت
  • افزایش بازدید کنندگان از محصولات موجود در فروشگاه با استفاده از خدمات اختصاصی سئو
  • سبقت گرفتن از رقبای خورده فروش و برندیگ فروشگاه اینترنتی خودتان
  • افزایش قدرت خرید مشتریان و امکان مشاهده و مقایسه محصولات فروشگاه با یکدیگر

ویژگی برنامه فروشگاه اینترنتی

  • برقراری ارتباط تجاری با مشتریان و افزایش فروش و جلب رضایت آنان
  • ارائه اطلاعات دقیق از وضعیت فروش محصولات و میزان سودآوری
  • متناسب سازی فروش و اعطای تخفیف برای مشتریان
  • استفاده از بهترین روش های ارسال کالا
  • انبار داری و مدیریت انبارها، محاسبه هزینه ها و موجودی کالا
  • پشتیبانی شبانه روزی شرکت نوپرداز به صاحبان فروشگاه اینترنتی
  • آگاه نمودن مشتریان از کالا و خدمات تازه فروشگاه
  • طراحی قسمت نظرات و پیشنهادات مشتریان
  • ایجاد امکانات تخصصی سئو و بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی 
  • دسته بندی محصولات و ایجاد منو ناوبری مناسب 
  • طراحی سبد خرید با امکانات کامل
  • رعایت مهم ترین و پیشرفته ترین اصول سئو و بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی
  • طراحی قالب ویژه برای کسب و کار ها مختلف

سئو وب سایت های فروشگاه اینترنتی 

تا به امروز بسیاری از صاحبان کسب و کار ها فکر می کردند به دلیل این که بسیاری از صفحات وب سایت های فروشگاه های اینترنتی دارای محتوای ثابتی بوده و نمی توان در زمینه سئو آن ها فعالیتی داشت، این گونه وب سایت ها در زمینه سئو نمی توانند پیشرفتی داشته باشند اما حقیقت چیز دیگری را ثابت کرده است. فروشگاه های اینترنتی نیاز به یک استراتژی خاص در زمینه سئو هستند، زیرا سئو این گونه وب سایت ها به مراتب می تواند سخت تر باشد. استفاده از متخصصین سئو یکی از رمز های موفقیت در این زمینه هست. آن ها می توانند با خلاقیت و تجربه خود فروشگاه شما در بین سایر رقبای اینترنتی شما در جایگاه بالاتری قرار دهند. آپدیت کردن توضیحات و مشخصات محصولات، ایجاد وبلاگ و همچنین طراحی صفحه پیشنهادات و پرسش و پاسخ های مشتریان از جمله راه کار های مهم سئو در فروشگاه های اینترنتی می باشد. در نتیجه با استفاده از سئو و بهینه سازی فروشگاه اینترنتی خود می توانید بهترین راه تبلیغات محصولات خود را ایجاد نمایید.

قالب فروشگاه های اینترنتی

یکی مهم ترین قسمت های طراحی فروشگاه های اینترنتی، طراحی قالب آن می باشد. توجه کردن به مباحث رابط کاربری و تجربه کاری در هنگام طراحی قالب ها باعث می شود بازدید کنندگان فروشگاه شما دچار سردر گمی نشوند و بتوانند به راحتی به صفحات مد نظر خود دست یابند. امروزه سایت های زیادی هستند که حتی بسیاری از قالب ها را به صورت رایگان به بازدید کنندگان خود ارائه می دهند اما باید به این نکته توجه داشته باشید که قالب فروشگاه ها بسته نوع کسب و کار شما با یکدیگر متفاوت هستند. شما باید پس از مشاهده یک نمونه دمو گرافیکی از فروشگاه اینترنتی خود و انجام تحلیل و بررسی های لازم سفارش تهیه آن را به شرکت مورد نظرتان ارائه دهید. وب سایت هایی مانند themeforest از جمله مهم ترین سایت های ارائه دهنده انواع قالب های فروشگاهی می باشند، البته اغلب قالب های موجود در این سایت رایگان نیستند. پیشنهاد ما نیز طراحی قالب اختصاصی و بر اساس معیار های برنامه ریزی شده می باشد که قطعا پاسخ بهتری به نیاز های کاربران وب سایت فروشگاهی شما خواهد داد.

ویژگی برترین فروشگاه های اینترنتی دنیا

امروزه شاهد درآمد بسیار زیاد فروشگاه های اینترنتی در سطح دنیا هستیم. این در حالی است که علارقم فروش نجومی فروشگاه های بزرگ دنیا مانند آمازون بسیاری از کارشناسان پیش بینی کرده اند که هنوز فروشگاه های اینترنتی به اوج فروش خود نرسیده اند و سال 2018 را نقطه اوج فروش آن ها می دانند. اما مهم ترین سوالی که این جا مطرح می شود این است که رمز موفقیت فروشگاه های اینترنتی چسیت؟ چه چیزی سبب شده تا برخی فروشگاه ها راه درست موفقیت را پیدا کنند و برخی دیگر نیز به هیچ نتیجه ای نرسند؟

در پاسخ این سوال باید گفت که عوامل زیادی در این امر دخیل هستند اما مهم ترین آن ها در زیر آمده است:

  • طراحی فروشگاه اینترنتی به صورت اصولی و درست
  • انجام تبلیغات و توجه به مباحث سئو و بهینه سازی سایت
  • احترام به مشتریان و کسب رضایت آنان ( مهم ترین عامل )
  • تلاش و استمرار ورزیدن در راستای موفقیت فروشگاه اینترنتی
  • ارائه خدمات و پشتیبانی رایگان به مشتریان 
  • بهره گیری از مدیرانی انتقاد پذیر و خلاق

تفاوت فروشگاه های اینترنتی آماده و اختصاصی چیست؟

فروشگاه های اینترنتی آماده با استفاده از نرم افزار های فروشگاه ساز مانند woocommerce قابل پیاده سازی هستند و شامل یک سری ابزارها و پلاگین ها می باشند که شما با استفاده از آن ها می توانید صاحب یک فروشگاه اینترنتی باشید. طراحی این مدل فروشگاه های اینترنتی  از نظر قیمت نیز هزینه زیادی را برای شما ایجاد نخواهد کرد. اما اگر با استفاده از این فروشگاه ها می توان صاحب یک فروشگاه آنلاین شد، چرا اغلب شرکت ها هزینه های بیشتری را صرف طراحی فروشگاه های آنلاین اختصاصی می کنند؟ آیا استفاده از یک فروشگاه اینترنتی آماده شما را به هدفتان می رساند؟ طراحی فروشگاه های اختصاصی مزیت بیشتری نسبت به فروشگاه های آماده دارد؟ در چه مواردی بهتر است از فروشگاه های اینترنتی آماده استفاده کنیم؟

پاسخ این سوال این است که علاوه بر وجود مشکلات امنیتی مختلف برای این برنامه ها، اغلب این فروشگاه های آماده امکانات محدودی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند و کاربران مجبور می شوند برای استفاده از این امکانات هزینه های بالایی را بپردازند. همچین سفارشی نمودن این ابزار ها نیز هزینه های سنگینی را در پی خواهد داشت. پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد دارید یک فعالیت جدی را در زمینه کسب و کار های اینترنتی انجام دهید، حتما از فروشگاه های اینترنتی اختصاصی با قابلیت پشتیبانی آنلاین استفاده نمایید. به خاطر داشته داشته باشید طراحی یک فروشگاه اینترنتی کار آسانی است، اما موفقیت یک فروشگاه اینترنتی نیاز به استفاده از اصول درست و تلاش کافی دارد. پس برای دست یابی به اهداف کسب و کار اینترنتی شما توصیه می کنیم که فروشگاه اینترنتی مد نظر خود را به صورت اختصاصی طراحی نمایید تا در ادامه کار به مشکلات بر نخورید.

آیا این همه تلاش ارزشش را دارد؟

یک پاسخ ساده وجود دارد: بله فروشگاه شما مانند یک جوانه است؛ شما باید از آن مراقبت کنید، آن را آب بدهید و آن را تغذیه کنید. یک روزی کار سخت شما به درخت شکوفایی می انجامد که میوه ها را به طور منظم تحویل می دهد!

نکات مهم طراحی وب سایت

به بیان خلاصه تر، طراحی وب سایت جزء موضوعاتی است که سلیقه کاربران و طراحان کاملا بر آن تأثیرگذار است و به دلیل تنوع سلیقه های موجود، تأکید بر استاندارد و روشی مشخص در این زمینه چندان کارآمدی ندارد،  با این وجود، میتوان نکاتی را که اغلب متخصصین این فن و نیز کاربران معمولی یا حرفه ای اینترنت بر روی آنها اتفاق نظر دارند به عنوان اصول طراحی اولیه وب سایت برشمرد. این نکات در پنج سرفصل طراحی، مخاطب محوری، ساختار اطلاعات، محتوا و پشتیبانی قابل دسته بندی هستند.

تکنیک های تاثیر گذار طراحی وب سایت

طراحی

    • وب سایت باید به گونه ای طراحی شود که در مرورگرهای مطرح دنیا به صورت کامل و صحیح نمایش داده شود.
    • چنان چه وب سایت برای کاربران فارسی زبان ایجاد شده است، متون فارسی در همه سیستم عامل ها با هر نوع تنظیم زبان قابل خواندن باشند.
    • در صورت چند زبانه بودن وب سایت، روش واضح و سریعی برای انتقال به صفحات دارای زبان مورد نظر پیش بینی شود.
    • طراحی گرافیکی صفحات و رنگ بندی آنها، منطبق بر اصول و قواعد دائش گرافیک باشد.
    • طراحی سایت و به خصوص صفحه اول آن دارای جذابیت باشد تا کاربرانی را که به صورت اتفاقی از وب سایت بازدید می کنند به خود جلب کند.
    • وضوح تصویر در (رزلوشن) صفحات وب سایت به گونه ای انتخاب شود که متناسب با تنظیمات اغلب کاربران باشد و ترجیحا بهترین وضوح برای نمایش صفحات در انتهای صفحه اول قید گردد.
    • برای افزایش جذابیت وب سایت از تصاویر، صداها و انیمیشن های گیرا استفاده شود و تصاویر و شکل های استفاده شده در صفحات از وضوح و ترکیب رنگ مناسب برخوردار باشند.
    • امکان صرف نظر کردن از نمایش فایل های چندرسانه ای وجود داشته باشد. به عنوان نمونه چنان چه در صفحه اول وب سایت یک انیمیشن ورود (Intro) قرار داده شود، دکمه صرف نظر (Skip) در آن پیش بینی شود. و رنگ نوشته ها، رنگ و قالب صفحه، تصاویر و سایر اجزاء صفحه با یکدیگر هماهنگی داشته باشند و متناسب با زمینه فعالیت. أهداف کلی وب سایت و طیف مخاطبان آن باشند.

مخاطب محوری سایت

    • هدف از ایجاد وب سایت کاملا مشخص باشد و این هدف به صورت کامل در محتوا و مطالب موجود در وب سایت لحاظ گردد.
    • مطالب وب سایت متناسب با زمینه فعالیت و معلومات و نیازهای عامه مخاطبان باشد.
    • از به کار گیری حجم انبوهی از تبلیغات به ویژه تبلیغات تصویری و متحرک که باعث دل زدگی مخاطب و تحت الشعاع قرار گرفتن نقش مخاطب می گردد پرهیز شود.
    • امکانی برای ارسال نظرات، پیشنهادها و انتقادات کاربران در مورد محتوای کلی وب سایت یا موضوعی خاص در نظر گرفته شود.
    • نظرات ارسال شده کاربران برای هریک از مطالب، پس از بررسی محتوای آنها در صفحه مربوط به آن مطلب نشان داده شود.
    • امکان ارسال یک صفحه جهت معرفی به دوستان به نشانیهای پست الکترونیک توسط کاربران وجود داشته باشد.
    • در صورت بروز خطا در بارگذاری وب سایت یا نمایش صفحات، پیغامهای مناسبی به کاربر داده شود.
    • طرح صفحات، رنگبندی آنها، نوع و اندازه فونت و تصاویر استفاده شده، متناسب با سلیقه غالب کاربران وب سایت و موقعیت سنی، شغلی و جایگاه اجتماعی آنها باشد.

ساختار اطلاعات وب سایت

      • از آن جا که ممکن است برخی کاربران از طریق پیوندهای موجود در سایر وب سایت ها یا موتورهای جستجو به صفحه ای غیر از صفحه اول مراجعه کنند، لذا در همه صفحات پیوندی برای رجوع به صفحه اصلی وب سایت وجود داشته باشد.
      • برای صفحاتی که حاوی مطالب طولانی با دسته بندی شده هستند، تیتر مطالب در ابتدای صفحه قرار گیرد تا کاربر با کلیک روی آنها به سراغ مطلب مورد نظر برود. همچنین برای برگشت به این دسته بندی، در انتهای هر بخش پیوند برگشت به ابتدای صفحه (Top) قرار داده شود.
      • بخشی برای «پرسشهای متداول» که حاوی پرسشها و پاسخهای پر تکرار کاربران در مورد محتوای وب سایت است در نظر گرفته شود.
      • نقشه وب سایت برای رجوع سریع کاربران به بخش موردنظر در دسترس باشد. و امکان جستجوی آسان در مطالب وب سایت به ویژه بخش بایگانی وجود داشته باشد.
      • منوی اصلی وب سایت از همه صفحات قابل دسترسی باشد. و برای پیمایش در سایت و مرور مطالب و صفحات مختلف آن امکاناتی کاربر پسند تعبیه شود. و کاربر در صفحه اول به آسانی با نحوه سازمان دهی اطلاعات و ساختار وب سایت آشنا گردد.
      • ساختار اطلاعات به گونهای طرح ریزی شود که دسترسی به هر یک از صفحات و مطالب به آسانی امکان پذیر باشد، نیاز به کلیکهای زیاد برای رسیدن به یک مطلب نشانهای از ضعیف بودن ساختار وب سایت است.

محتوا وب سایت

  • هدف از راه اندازی وب سایت و مطالبی که ارایه می کند مشخص باشد و حتی امکان به صورت توضیحی کوتاه در صفحه اول درج شود.
  • مطالب درج شده، در حوزه ای که مرتبط با هدف راه اندازی وب سایت است جامع باشد و پیوندهای مربوط به منابع و مراجع در انتهای مطالب درج گردد.
  • محتوای موجود در وب سایت جدید باشد و در بازههای زمانی مناسب، به روز رسانی گردد.
  • اطلاعات قدیمی از طریق بخش بایگانی (آرشیو) قابل دسترسی و استفاده باشد.
  • مشخصات نویسندگان مطالب با منبعی که از روی آنها ترجمه با اقتباس صورت گرفته درج شود.
  • اشتباهات تایپی یا نگارشی و به ویژه محتوایی در مطالب وجود نداشته باشد و پیوندها، به صورت کامل با محتوای پیوند تطابق داشته باشند.
  • مشخصات ایجاد کننده وب سایت و زمان تأسیس آن درج شود.
  • زمان و تاریخ به روز رسانی وب سایت و درج هر یک از مطالب قید شود.
  • در صورت نیاز کاربران به نرم افزار یا افزونهای خاص برای مشاهده برخی صفحات، قابلیت دسترسی به آن در وب سایت پیش بینی شود.

 

پشتیبانی سایت

  • نام و دامنه مناسب و حتی الامکان کوتاهی برای وب سایت انتخاب شود و با محتوای سایت تناسب داشته باشد.
  • وب سایت به موتورهای جستجوی مطرح معرفی شود تا کاربران از طریق جستجو بتوانند به صفحات آن دست پیدا کنند.
  • فضای در نظر گرفته شده برای وب سایت و نیز سرعت تبادل اطلاعات در حد قابل قبولی باشد.
  • حتی الامکان حجم صفحات پایین باشد تا کاربرانی که با خطوط کم سرعت مشغول گشت و گذار در اینترنت هستند هم بتوانند صفحات وب سایت را مرور کنند.
  • صندوق پست الکترونیک مدیر سایت به صورت منظم بررسی گردد و پاسخ های مناسب در کمترین زمان ممکن برای ارسال کنندگان پیغام فرستاده شود.
  • امکانی برای گزارش خرابی پیوند ها یا بروز خطا در کارکرد هر یک از بخش های وب سایت تعبیه شود تا کاربران به سادگی بتوانند این خطاها را گزارش نمایند.
  • در صورت ذخیره سازی اطلاعات شخصی کاربران در وب سایت، تمهیدات امنیتی کافی برای حفاظت از آنها در نظر گرفته شود.
  • به صورت منظم از محتوای وب سایت نسخه پشتیبان تهیه و در محل امنی نگهداری شود.
  • آزمون های فنی موردنیاز برای بررسی صحت ارتباط میان صفحات و معتبر بودن پیوندها انجام گیرد.

چگونه یک وب سایت حرفه ای طراحی کنیم؟