اگر چه دنیای اینترنت به یک مکان عمومی برای خرید و فروش کالا ها در فروشگاه های اینترنتی تبدیل شده است اما همچنان عدم تعامل شخصی بین مصرف کنندگان و شرکت ها وجود دارد. در بسیاری از موارد پاسخ ندادن اوپراتور های فروشگاه اینترنتی به مشتریان سبب سرخوردگی و نگرانی مشتریان خواهد شد. زمان پاسخگویی به مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است. تحقیقات اخیر نشان داده است که از هر 5 مشتری فروشگاه های اینترنتی 3 نفر به خاطر پاسخگویی نامناسب و با تاخیر خرید خود را کامل نکرده اند. در حالی که برای جذب همین مقدار مشتری جدید شما باید هفت برابر مشتریان فعلی خود هزینه کنید تا مشتریان جدید جایگزین شوند. ارائه خدمات عالی به مشتریان نه تنها باعث افزایش فروش و سود می شود، بلکه به شرکت ها کمک می کند تا در بازار جایگاه و موقعیت فروشگاه اینترنتی خود را تثبیت نمایند. در زیر به بررسی موارد ویژه ای می پردازیم که از آن ها به عنوان کلید رشد فروشگاه اینترنتی یاد می شود.
یکی از مهم ترین مواردی که مشتریان یک فروشگاه اینترنتی با آن مواجه هستند، بازگشت محصول است. معمولا 15 تا 30 درصد از کالاهایی که به صورت آنلاین خریداری می شوند، بازگشت داده می شوند. بنابراین یک سیاست ساده و آسان برای بازگشت محصول در نظر بگیرید. سیاست های بازگشت محصول و مراحل مورد نیاز آن، باید در صفحات متعدد سایت شما و ایمیل خرید نشان داده شود. استفاده از یک فرآیند شفاف و دقیق اعتماد به نفس مشتریان را برای خرید از فروشگاه اینترنتی شما افزایش خواهد داد. به گفته دکتر توماس لمبو، صاحب Samurai Insoles "اگر شما خط مشی بازگشت آسان را ارائه دهید، مشتریان بیشتری از شما خرید خواهند کرد".
شخصی سازی فروشگاه اینترنتی می تواند نام تجاری یا همان برند کسب و کار شما را از دنیای رقابت جدا کند. در واقع، آمار نشان می دهد که بیش از 70 درصد از مصرف کنندگان آمریکایی بر شخصی سازی فروشگاه اینترنتی تاکید دارند. این شخصی سازی می تواند شامل داشتن حساب کاربری، اطلاعات پرداخت مانند آدرس ارسال کالا و انتخاب اقلام و کالا های مختلف باشد. دریافت ایمیل های شخصی کاربران در پنل کاربری یک راه عالی برای ایجاد ارتباط با مشتریان است.
بسیاری از فروشگاه های اینترنتی خدمات منحصر به فردی را بر اساس مشخصات مشتری ارائه می دهند(مثلا طراحی یک لباس سفارشی بر اساس مشخصات مشتری)، که از این مورد نیز می توانید برای قرار گرفتن در بالای سر رقبای خود استفاده نمایید.
اغلب مشتریان و کاربران سایت ها نظر و پیشنهاد خود ارائه نمی دهند، مگر این که از آن ها بخواهید. شما می توانید یک ایمیل پیگیری ارسال کنید و از آنها بخواهید تا تجربه خود را از فروشگاه اینترنتی شما توصیف کنند. بررسی انتقادات و پیشنهادات مشتریان برای فروشگاه های اینترنتی ضروری است زیرا باعث می شود صاحبان فروشگاه اینترنتی متوجه شوند که چه چیزی به درستی کار می کند و چه چیزی خوب کار نمی کند! پی بردن به اشتباهات همیشه بد نیست و باعث می شوند شما آن ها را اصلاح کنید و کارکرد فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهید.
برای مشتریان امروز فروشگاه های اینترنتی زمان اهمیت زیادی دارد. این به این معنی است که اگر آن ها یک سوال داشته باشند، یک پاسخ را می خواهند. اگر شما نتوانید به درستی آن ها را راهنمایی کنید، تنها با یک کلیک وب سایت شما را ترک خواهد کرد و به سراغ فروشگاه دیگری می روند. با توجه به اینکه 83 درصد از خریداران آنلاین نیازمند کمک برای تکمیل سفارش هستند، چت زنده (با افراد واقعی و نه ربات ها) ضروری است. استفاده از چت زنده می تواند نگرانی های شما را حل کند، یک تجربه عالی ارائه دهد و در نتیجه یک فروش برای فروشگاه شما به دست آورد.
رسانه های اجتماعی جایی هستند که مردم از آن برای اشتراک گذاری و تبادل اطلاعات خود استفاده می نمایند. پس می توانید از این رسانه ها نیز برای پاسخ گویی به سوالات و تماس با مشتریان استفاده نمایید. تحقیقات موسسه Bain & Company نشان می دهد که شرکت هایی که با مصرف کنندگان ارتباط برقرار می کنند و به درخواست های خدمات مشتریان در رسانه های اجتماعی پاسخ می دهند، 20 تا 40 درصد فروش بیشتری کسب می کنند.
ارائه خدمات مناسب به مشتریان و ایجاد تجربه کاربری مناسب گامی مهم برای سبقت گرفتن از سایر رقبای فروشگاه اینترنتی شما می باشد. بهتر اس یک بار به چشم یک خریدار به وب سایت خود نگاه کنید و بررسی کنید که آیا وب سایت فروشگاهی شما دوستانه، راحت و کاربرپسند هست یا خیر؟
طراحی فرآیند جمع آوری ایده ها، شناخت و اجرای آنها و رعایت اصول خاص برای رسیدن به یک هدف خاص است. طراحی وب یدر واقع یک روند مشابه ایجاد کردن است ؛ با هدف ارائه محتوای خاص در صفحات وب الکترونیکی، که کاربران نهایی بتواند از طریق اینترنت با کمک یک مرورگر وب به آن دسترسی داشته باشند.
طراحی وب سایت با استفاده از بسیاری از عناصر بصری کلیدی طراحی مانند عوامل زیر ایجاد می شود :
طراحی وب سایت چیست
طرح بندی: اولین عنصر در طراحی وب طرح بندی آن است که زمینه ای برای گرافیک ، تبلیغات و محتوای سایت می باشد . در دنیای وب، یک عنصر کلیدی برای کمک به یافتن اطلاعاتی که کاربران به دنبال آنها هستند ؛ طرح بندی است و شاملحفظ تعادل، ثبات و یکپارچگی طراحی می شود.
رنگ: انتخاب رنگ بستگی به هدف و مشتری دارد؛ طراحی رنگ می تواند ساده ، سیاه و سفید و یا چند رنگی باشد که شخصیت یا نام تجاری یک سازمان را با استفاده از رنگ های موجود در صفحات وب انتقال دهد.
گرافیک: گرافیک می تواند شامل آرم ها، عکس ها، کلیپ های تصویری و یا آیکون ها، که همه آنها طراحی وب را بهبود می بخشد ، باشد . برای ارتباط با کاربر ، انتخاب موارد گرافیکی باید با دقت انجام شود و با رنگ و محتوای صفحه برای بهبود صفحه کار شود . البته تا حدی که بارگیری صفحات کند نشود و یا برای کاربر گیج کننده نباشد .
فونت: اکثر مرورگرهای وب فقط می توانند تعدادی از فونت هایی را که به عنوان “فونت های ایمن وب” شناخته می شوند، بخوانند، بنابراین طراحی فونت شما اغلب در این گروه از فونت ها قابل پذیرش است.
محتوا: محتوا و طراحی با هم کار می کنند تا پیام سایت را از طریق تصاویر و متن به کاربر برسانند . متن نوشتی همیشه باید مرتبط و مفید باشد تا خواننده با استفاده از آن از اشتباه در آمده و آنچه که می خواست بداند را بدست بیاورد . تنها با این روش کاربر در سایت باقی خواهد ماند . محتوا باید برای موتورهای جستجو بهینه شود و از طول مناسبی برخوردار باشد و کلمات کلیدی مرتبط را در آن جای داده شود .
علاوه بر عناصر اساسی طراحی وب که باعث می شود سایت زیبا و بصری و قانع کننده باشد، وب سایت همیشه باید کاربر پسند بودن را نیز در نظر بگیرد. با توجه به عوامل زیر می توان کاربر پسند بودن را بدست آورد.
ناوبری وب سایت : معماری سایت، منوها و دیگر ابزارهای ناوبری در طراحی وب باید با توجه به نحوه مرور و جستجوی کاربران ایجاد شود. هدف این است که به کاربر کمک کند تا به راحتی در صفحات سایت به جستجو بپردازد و اطلاعات لازم را پیدا کند.
محتواهای چند رسانه ای در وب سایت : محرک های ویدیویی و صوتی مرتبط در طراحی سایت می تواند به کاربران کمک کند تا اطلاعات را درک کنند، درک سریع و آسان داشته باشند. که این امر بازدیدکنندگان را تشویق می کند که زمان بیشتری را در صفحه وب صرف کنند.
طراحی وب سایت چیست
سازگاری طراحی وب سایت : طراحی صفحه وب باید با مرورگرهای مختلف و سیستم عامل های موبایل سازگار باشد تا افزایش کاربر و مشاهده را به همراه داشته باشد .
تکنولوژی : پیشرفت های تکنولوژی به طراحان اجازه می دهد تا جنبش و نوآوری را به وب سایت اضافه کنند و اجازه می دهد طراحی وب همیشه تازه، دینامیک و حرفه ای باشد.
تعاملی : افزایش مشارکت و مشارکت فعال کاربران با اضافه کردن گزینه های نظر و نظرسنجی ها در طراحی. به تعاملی شدن بیشتر وب سایت می انجامد . کاربران را از بازدیدکننده به مشتری با ارائه فرم های ایمیل و ثبت نام خبرنامه تبدیل کنید.
طراحان وب سایت حرفه ای وب افرا یک وب سایت عالی کاربر پسند با تجربه رضایت بخش مشتری از وب سایت را به وجود می آورند . تیم وب افرا از برنامه ریزی و تجزیه و تحلیل برای طراحی وب سایت استفاده می کند. نمونه کارهای طراحی وب سایت وب افرا را در بخش نمونه کارهای صفحه ی اول سایت مشاهده کنید . همچنین برای آشنایی بیشتر با طراحی سایت سایر مقالات بخش های طراحی سایت ، وبلاگ و مقاله ها را دنبال کنید.
به عنوان یک طراح وب سایت، ضروری است که هنگام طراحی سایت بین کسب و کار و هنر یک تعادلی ایجاد نمایید. هنگام ایجاد وب سایت توجه به نظرات مشتریان اهمیت بالایی دارد و ارتباط آن تیم باید مناسب باشد. اغلب طراحان حرفه ای زمان انجام یک پروژه را می دانند و به همین جهت وب سایت های مشتریان را به موقع تحویل می دهند. برای تبدیل شدن به یک طراح وب حرفه ای نیاز به مهارت هایی دارید که ممکن است از افراد مختلفی به دست بیاید. این ها همان مهارت هایی است که به شما اجازه می دهد تا بالاتر از بقیه بمانید تا یکی از موفق ترین طراحان وب شناخته شوید!
به گفته متخصصان سئو زمان بارگذاری سایت اهمیت بالایی در سئو سایت دارد. همچنین نحوه کدنویسی وب سایت و نحوه قرار دادن متا تگ ها و توضیحات از دیگر عوامل تاثیر گذار در سئو و بهینه سازی وب سایت ها می باشد. به همین جهت توجه به گزینه های مختلف طراحی وب سایت مانند انیمیشن ها، حرکات و یا حتی مقدار رنگ ها یا عناصر اهمیت بالایی دارد. در نتیجه بهتر است هنگام طراحی وب سایت از عناصر طراحی مناسب استفاده نمایید.
این یکی از اولین اصولی است که هر طراح وب سایت حرفه ای باید از آن ها اطلاع داشته باشد و در برنامه های کاری خود استفاده نماید. اغلب اصول طراحی وب سایت ذاتی نیستند، به این معنی که همیشه باید در حال یاد گرفتن آن ها باشید و اطلاعات بیشتری کسب کنید.
تلاش کنید در وب سایت خود اطلاعات غلط، لینک های نامناسب، صفحات خالی و محتوایی که هیچ ارتباطی با سایر قسمت ها ندارد، قرار ندهید. همچنین باید این نکته را بدانید که استفاده از محتوا تکراری تاثیر منفی روی سئو سایت شما خواهد داشت.
بهترین طراحان وب سایت، متخصصان سئو، هکر ها، بازاریاب ها هر روز در حال یادگیری مطالب جدید هستند. آن ها هر روز روش های مختلفی را بررسی می کنند تا ببینند کدام یک برایشان موثر است و کدامیک نیست.
همیشه طراحان و مدیران پروژه های مختلف با مشکلاتی رو به رو می شوند. اما طراحان حرفه ای همیشه به دنبال یافتن راه حل اصلی هستند نه جایگزین کردن آن. اگر شما یک طراح وب هستید، باید همیشه به دنبال راه حلی برای مشکلات خود باشید.
برنامه ای برای برگزاری جلسات هفتگی با مشتریانی که پروژه فعالی نزد شما دارند، داشته باشید. این به شما کمک می کند تا بازخورد مناسب را از مشتریان دریافت کنید و مهم تر از همه این که مسیر درست پروژه را مشخص کنید.
همه طراحان وب بزرگ می توانند با تیم خود ارتباط برقرار کنند و افکار و ایده های خود را بیان کنند یا تغییراتی در حوزه یک پروژه یا کار خاص ایجاد نمایند. وب سایت ها پروژه های بزرگی هستند و یک طراح حرفه ای باید بتواند دیدگاه خود را بیان کند تا دیگران بتوانند آن را اجرا کنند.
هنگامی که شما کاملا از بازار کار خود اطلاعات داشته باشید، می توانید یک طرح طراحی کنید که کاملا مناسب مخاطبان هدف باشد. یکی از موانعی که مانع پروسه طراحی می شود، عدم شناخت کافی از صنعتی است که طراح روی آن کار می کند.
رویکرد هر پروژه باید با ذهنیتی خلاقانه و تفکر انتقادی از نظر UI و طراحی گرافیک باشد. همیشه سعی کنید ایده های خود را به جلو ببرید و به دنبال کشف مرزهای جدید باشید.
هر پروژه ای را که شما انتخاب می کنید باید شامل یک شرح و داستان به صورت بصری یا شفاهی باشد. اگر شما یک وب سایت برای یک مرکز تهیه غذای آنلاین طراحی نموده اید، باید وب سایت شما پیام مناسب را برای مشتریان در بر داشته باشد. وب سایت ها یک رسانه ارتباطی هستند، بنابراین مشتریان می خواهند بدانند وب سایت شما چه پیامی را به آن ها انتقال می دهد.
به دنبال طراحی باشید که برای کار خود تعهد و شور و شوق را داشته باشد و بتوانید به راحتی با او صحبت نمایید. شما برای مدت طولانی با این شخص کار می کنید، بنابراین باید با هم هماهنگ باشید.
از همکاران خود بپرسید آیا همه چیز به همان خوبی که در ذهن شما هست پیش رفته است یا نه! تکرار کردن ایده های یکدیگر در طول فرایند طراحی باعث می شود طراحی وب سایت بهبود پیدا کند و به هدف نهایی نزدیک تر شوید.
شما به مشکلی برخورد کرده اید یا نمی توانید طرحی را درست کنید؟ نگران باشید، حتی حرفه ای ترین طراحان وب سایت هم هر روزه با این مدل مشکلات مواجه می شوند. همه این موضوع را درک می کنند که شما بهترین تلاش خود را انجام خواهید داد.
طراحی واکنش گرا سایت شامل استفاده از گرید های مناسب، تصاویر قابل انعطاف و استفاده از مدیا کوئری ها می باشد که درصورت نداشتن اطلاعات کافی از آن ها وب سایت شما با مشکلاتی در دستگاه های مختلف مواجه خواهد شد.
در بیشتر مواقع توجه مردم به نکات گرافیکی در پروژه ها باور نکردنی است. توانایی دیدن جزئیات کوچک و بزرگ برای یک طراح حرفه ای ضروری است.
به نظر شما یک طراح وب سایت حرفه ای چه ویژگی های دیگری را باید داشته باشد؟ منتظر اطلاع از نظرات و پیشنهادات شما هستیم.
کسب و کار های کوچک بهتر است برای افزایش فروش محصولات خود گزینه های تجارت الکترونیک مناسبی انتخاب کنند. یکی از مهم ترین آن ها جذب و حفظ مشتریان فروشگاه است. فروشگاه اینترنتی در واقع فرآیند خرید و فروش محصولات است که از طریق اینترنت انجام می پذیرد. امروزه مردم از خرید و فروش آنلاین دلیل سرعت بالا و آسان بودن استفاده از آن استقبال خوبی کرده اند.
استفاده از فروشگاه های اینترنتی می تواند به کسب و کار شما برای رسیدن به بازار های جدید کمک کند و افزایش فروش محصولات شما را در پی داشته باشد. اما بسته های نرم افزاری فروشگاه های اینترنتی گسترده هستند و طیف وسیعی از قیمت ها را در بر میگیرند. برای این منظور مطمئن شوید که درک درستی از نیاز های کسب و کار خود دارید و سایر فروشگاه های اینترنتی را بررسی کنید.
شاید مهم ترین نکته ای که بعد از طراحی فروشگاه اینترنتی باید بررسی نمود، سئو و بهینه سازی فروشگاه اینترنتی است و نیاز به تخصص و تجربه کافی در این زمینه دارد. هر چقدر هم که وب سایت شما زیبا و کاربرپسند باشد، در صورتی که بازدید کننده ای نداشته باشید دچار مشکل خواهید شد. به همین خاطر استفاده از نیرو های متخصص برای بهبود وضعیت سایت فروشگاهی شما از جمله ملزومات می باشد.
استفاده از یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای گام مناسبی برای رشد کسب و کار شما است اما شما باید برای کسب موفقیت به تکنولوژی روز دنیا و کسب و کار خودتان توجه داشته باشید. پرسش های زیر می تواند به شما کمک کند:
هر چند بحث طراحی فروشگاه اینترنتی از نظر ساختار برنامه نویسی و پلن های مختلف کسب و کار بسیار گسترده است اما در این قسمت یک کتاب الکترونیکی قرار داده ایم. این کتاب به شما در طراحی فروشگاه اینترنتی و روش های فروش محصولات کمک می کند. با مطالعه این کتاب دید بهتری نسبت به فروشگاه های اینترنتی و روش های مختلف فروش به دست می آورید.
دانلود کتاب: